На притежаването от страна на Берлускони на Mediaset, която прибира над 60% от разходите за телевизионна реклама в Италия, отдавна се гледа като на аномалия, а критиците на бившия италиански премиер твърдят, че доминиращата му роля в италианската политика през последните 20 години се дължи главно на този фактор.
Принудата да избира между бизнес и политика би подкопала самата формула на 76-годишния магнат за комбиниране на политика с медии.
Във финансовата империя, контролирана от Берлускони, влизат популярният италиански футболен клуб Милан, най-големият издател в страната Mondadori и испанската телевизия Mediaset Espana. Най-големият му син, 43-годишният Пиерсилвио, който е и заместник-председател на борда на директорите на Mediaset, е член на борда на директорите на най-силната италианска инвестиционна банка Mediobanca.
Според проучване от февруари на трима европейски университетски професори, които са прегледали данните за изборите до 1994 г., когато Берлускони за пръв път стана министър-председател, колкото по-рано Mediaset е навлизала в някой италиански регион, толкова по-силна е била подкрепата за партията на собственика ѝ.
По-продължителното приемане на предаванията на телевизията е увеличавало дела на гласуващите в съответния регион със средно 1-2 процентни пункта, се посочва в изследването на Рубен Дуранте от Sciences Po в Париж, Паоло Пиноти от университета „Бокони“ в Милано и Андреа Тезей от университета „Кралица Мери“ в Лондон.
Евентуалните политически проблеми за Mediaset могат да се добавят към стабилния ръст на търговския натиск, който бавно подкопава надмощието ѝ на фона на последиците от тежката рецесия в Италия върху приходите ѝ от реклами.
Компанията приключи 2012 г. с първа годишна загуба в историята си, а очакванията са и през тази година да остане на червено заради икономическия спад и конкуренцията на Sky Italia, подразделението за платена телевизия на News Corp, както и на интернет играчи като Google Inc.
Експерти от медийния бранш твърдят, че след като не е успяла да разнообрази телевизионната си продукция и е превърнала платената си телевизия към печеливш бизнес, Mediaset се придържа към остарял бизнес модел, който е прекалено съсредоточен върху традиционната реклама.
Непосредствено след изборите в Италия анализаторът от Citigroup Мауро Бараджола предупреди инвеститорите, че очаква рекламодателите да продължат да затягат коланите, отбелязвайки по време на кампанията телевизията се е доказала като по-слабо ефективна от интернет в привличането на гласоподаватели. „Mediaset се нуждае от обновление или от свиване на дейността до по-малък разпространител на платена телевизия“, твърди той.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа