IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-големият конкурент на Google всъщност е Amazon

Конкуренцията между двете компании в сферата на куриерските услуги се ожесточава

10:41 | 14.10.14 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Google Inc. разширява доставките си и ще започне да взема такси за членство, докато битката ѝ с Amazon.com за разходите на потребителите става още по-ожесточена, пише Wall Street Journal.

От тази седмица Google ще таксува по 10 долара месечно, или 95 долара годишно, за неограничено използване на доставки в рамките на същия ден или на следващия за поръчки над 15 долара. Потребителите, които не са членове, ще трябва да плащат по 4,99 долара за поръчка, или 7,99 долара, ако поръчката струва по-малко от 15 долара. Досега доставките бяха безплатни.

Услугата първоначално беше наречена Google Shopping Express, но сега е по-известна само като Google Express. Тя позволява на потребителите да правят онлайн поръчки на продукти от реални магазини на различни търговци на дребно, включително Costco Wholesale, Staples и Walgreen.

Google твърди, че разширява услугата си във Вашингтон, Бостън и Чикаго. Преди това тя беше достъпна в Сан Франциско и части от Ню Йорк и Лос Анджелис. Компанията добавя и нови търговци на дребно към списъка с компании, с които работи, включвайки PetSmart, Vitamin Shoppe Industries и Sports Authority. Освен това започна да тества доставките на прясна храна в района на Сан Франциско.

Google Express е част от битката на компанията с Amazon, която пък привлича все по-голям дял от търсенията на продукти. През тази година конкуренцията между двата гиганта стана още по-голяма, тъй като Amazon представи по-бързи възможности за доставка в няколко нови градове от мрежата си и разшири своя бизнес AmazonFresh за хранителни стоки.

Програмата на Amazon – Prime, която включва неограничени доставки в рамките на два дни, струва 99 долара годишно. Доставките на пресни храни през Prime Fresh пък са достъпни чрез плащането на членски внос от 299 долара на година, като включват неограничени доставки в същия ден или на следващия ден за поръчки, които са на стойност най-малко 35 долара.

"Много хора мислят, че най-големият ни конкурент е Bing или Yahoo”, твърди изпълнителният председател на Google Ерик Шмид. „Но всъщност най-големият ни конкурент е Amazon”.

Вицепрезидентът на Google, отговарящ за пазаруването, Самир Самат, посочва, че новите такси и обслужването на повече доставки от всяко отделно пътуване, ще направи Google Express печеливша в дългосрочен план. Той отказва да коментира дали услугата е печеливша в момента.

Google взима комисионна от търговците на дребно, но това може да не съответства на разходите ѝ за плащане на служителите, които събират и опаковат поръчките, както и на външните куриерски фирми, които доставят пакетите до домовете на клиентите, използвайки брандираните микробуси на Google.

"Това е бизнес, който може да бъде много привлекателен. Ние трябва да инвестираме в него и да изградим екосистема, за да стигнем до този момент“, коментира Самат.

Това обаче ще бъде доста скъпо. Анализаторът на Evercore Кен Сена твърди, че тази стъпка ще струва на Google 3 млрд. долара годишно за всеки от 100-те най-големи американски големи райони, или 10% от очакваната печалба на Google за 2015 г. преди лихвите и данъците.

Повечето търговци на дребно, включени в програмата, са предпазливо оптимистични. Главният изпълнителен директор на Costco Ричард Галанти твърди, че клиентите, които пазаруват както от магазините на компанията, така и използвайки Google Express, харчат повече от останалите, но те посещават реалните магазини много по-рядко, което може да доведе до намаляване на броя на импулсивните покупки.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:40 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
vstoykov
преди 9 години
Чакам с нетърпение автомобилите и дроновете с изкуствен интелект да изместят куриерите. Ще паднат цените на доставките и онлайн магазините ще могат да се конкурират с тухлените магазини (англ. brick-and-mortar stores).Сега повечето стоки са по-евтини в близките магазини. Вместо да плащам 5-10 лева за доставка ми идва по-изгодно да се разходя до близките магазини и да си купя каквото ми трябва. Само за стоки над 100-200 лева (примерно компютърни части) излиза по-изгодно да си ги поръчам онлайн. Също така и някои китайски джаджи излизат по-евтино директно да си ги поръчаш от Китай, защото българските търговци слагат огромни надценки. Поръчвал съм си и хранителни добавки от САЩ - идват на по-ниска цена (въпреки, че плащам и за безплатна доставка).Ако направят и дрони, които директно от кораба взимат стоката и я доставят до клиента... Етатистите ще трябва да напишат още един куп закони за борба с дроновете.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още