Над 50% от населението на Земята живее в градовете, а прогнозите сочат, че през 2050 г. градското население ще достигне 9 млрд. души. Тази миграция към по-големите населени места ще изисква по-добро управление на градовете и ще носи по-големи предизвикателства за тях, които могат да бъдат преодолени чрез свързването на различни системи в едно цяло.
Всичко това подсказва все повече необходимостта от създаването на умни градове, в какъвто има амбиция да се превърне и София. Още през 2012 г. Европейската комисия стартира инициативата „Smart Cities and Communities Innovation Partnership”, която цели използването на повече умни технологии в градовете и създаването на иновативни решения, свързани с използването на енергия, транспорта и комуникациите.
Нужно е тясно сътрудничество между публичния и частния сектор. Всички трябва да участваме във въвеждането на тези технологии, заяви Димитър Петров, експерт от Столична община, по време на IoT Forum 2016.
София вече работи в тази посока, опитвайки се да създаде система за умно управление на трафика в града. По думите на Петров в столицата има регистрирани 800 хил. автомобила, а други между 100 хил. и 200 хил. от други градове също се движат в града. Около 500 хил. коли пък циркулират в София в пиков час, ето защо е нужен динамичен контрол на целия трафик на пътя.
Според Петров идеята е всички кръстовища да комуникират помежду си и да осъществяват връзка и с Центъра за управление на трафика. Подобно нещо вече се случва в центъра на София – на кръстовището на Софийския университет. Плановете на Столична община са проектът да обхване широкия център и всички входни и изходни точки на града до края на тази година.
Ползите от този ход са няколко – може да се стигне до намаляване на вредните емисии от транспорта с до 25%, да се съкрати времето за пътуване с до 30%, а разходите за гориво – със 7 до 9 на сто, посочва експертът.
Планира се системата да включва режим, в който с приоритет ще се пропускат линейки на кръстовищата, като тази част от програмата вече е почти завършена. Целта е да се намали с 50% времето за пътуване на екипите за спешна помощ в столицата. Системата включва и управление на пешеходните потоци, уточни още Петров.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
преди 9 години Видяхме ви "умните" системи. Аре нема нужда. Я по-добре сложете една "глупава" система. Така добре ще пасне на акъла на българския шофер, че ще ахнат всички. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 9 години Умни градове за глупави жители.Как ли ще реагира новата система, ако на нерегулирано кръстовище пристигнат едновременно линейка, пожарна, полицейски автомобил и депутатска лимузина? Кой ще мине първи?Отговорът е с много ако-та:- ако линейката бърза за прабабата на депутата - тя минава първа- ако пожарната бърза за пожар във вилата на депутата - минава тя- ако полицейската кола бърза за обир в заведението на депутата- и ако накрая нищо от горните не е вярно - тогава се гледа дали депутатът отива на работа или не. Ако не отива на работа - минава първи, ако отива на работа - минава последен :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар