Китайският гигант в електронната търговия Alibaba надмина очакванията на анализаторите за приходите и печалбата си за тримесечието, след като облачните компютърни услуги и основният му бизнес с електронна търговия отчитат ръст въпреки забавянето на китайската икономика, коментира Bloomberg.
Приходите на китайския търговец са нараснали с 59% до 31,15 млрд. юана (4,8 млрд. долара) през трите месеца до края на юни, заяви базираната в Ханджоу компания в четвъртък. Средната оценка на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, бе за приходи до 30,2 млрд. юана. Акциите на Alibaba поскъпнаха с около 4% в търговията преди отварянето на пазара, придвижвайки се към най-високите си стойности от над година.
Инвестициите в компютърния и медийния сектор започват да жънат плодове и да намаляват зависимостта от електронната търговия, докато икономическият растеж у дома дава признаци за допълнително влошаване. Подобно на Amazon.com, Alibaba позиционира облачните си услуги като един от най-бързо разрастващите се бизнеси, увеличава дела си от пазара в Япония през последните две години и засилва присъствието си в Близкия изток и САЩ.
„Представянето през това тримесечие премахва съмненията на инвеститорите за способността му да поддържа растеж на основния си бизнес с електронна търговия“, казва Ли Муджъ, базиран в Хонконг анализатор в Arete Research Services. „Диверсификацията на бизнеса към дигитални забавления и облачни услуги прави ситуацията още по-добра“.
Alibaba, който продаде стоки за 3 трлн. юана през годината, приключила в края на март, търси нови възможности в чужбина. Компанията направи най-голямото си чуждестранно придобиване със сделката за 1 млрд. долара за базираната в Сингапур Lazada Group, печелейки достъп до шест южноазиатски пазара. Alibaba включва Lazada за пръв път в отчета си.
Нетната печалба е в размер на 7,1 млрд. юана (1,07 млрд. долара), което също задминава оценките. Коригираната печалба на акция възлиза на 4,90 юана, което е над прогнозата за 4,20 юана.
Основният търговски бизнес е постигнал приходи от 27,2 млрд. юана (4,09 млрд. долара) – скок с 47% спрямо миналата година. Коригираната печалба преди лихвите, данъците и амортизацията е в размер на 16,6 млрд. юана.
Годишните активни купувачи на компанията са се увеличи с 18% до 434 милиона.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР