Втората по големина китайска компания за електронна търговия JD.com отчете неочакана печалба за третото тримесечие, въпреки че загуби около 100 клиента заради огромната конкуренция в надпреварата за провелия се този месец Ден на самотните сърца в Китай, предава Ройтерс.
JD обяви, че е генерирала нетна печалба от 1 млрд. юана (151 млн. долара). Това е най-високата ѝ печалба за тримесечие и надвишава значително консенсусната прогноза на анализаторите за 213 млн. юана загуба.
Неочакваната печалба и 39-процентният ръст на приходите тласнаха нагоре цената на акциите на компанията, която записа 5% повишение веднага след обявяването на новината.
Компанията отчете 807,9 млн. юана загуба за третото тримесечие на миналата година.
Наскоро JD заяви, че е загубила около 100 клиента заради конкуренцията в рамките на Деня на самотните сърца - най-голямото събитие за онлайн продажби в Китай, което завърши тази събота.
Главният финансов директор Сидни Хуан твърди, че марките, които са напуснали платформата, са големи китайски брандове за дрехи, а фирмата очаква растежът в тази сфера на търговията да запази нивото си през следващите два месеца, а след това да се възстанови.
JD обвини основния си конкурент Alibaba в нечестни тактики, като е карала търговците да избират между онлайн платформите.
“На база на обратната връзка, която получихме от тези търговци, ходът се дължи основно на нечестните тактики на нашия конкурент”, посочва Хуан по време на среща с анализатори. Alibaba твърди, че обвиненията на JD не са верни и търговците са свободни да изберат коя платформа да използват.
JD.com генерира 19 млрд. долара приходи от продажби в рамките на Деня на самотните сърца, които ще бъдат отразени във финансовите ѝ резултати за четвъртото тримесечие. Alibaba отчете 25 млрд. долара приходи благодарение на събитието.
Приходите на JD за третото тримесечие са достигнали 83,8 млрд. юана, което е над средната прогноза на анализаторите за 83,8 млрд. юана по данни на Thomson Reuters I/B/E/S.
JD очаква приходите за тримесечието, завършващо през декември, да са в диапазона 107-110 млрд. юана, което представлява ръст от 35-39% и съответства на очакванията на анализаторите. Въпреки това маркетинговите разходи за продажбите през ноември се очаква да окажат влияние.
Тази година JD инвестира в логистична инфраструктура в Югоизточна Азия, като разширява дейността си в Индонезия.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?