Преди три години ръководителят на проекта на Google за самоуправляващи се коли пише имейл до съоснователите на компанията Лари Пейдж и Сергей Брин, за да сигнализира за нещо.
„През последните шест месеца спряхме да печелим, а вместо това залагаме на минимизиране на спада“, пише Крис Урмсън. Източникът на неговото притеснение е Uber.
Този сигнал от Урмсън, който напусна Google през 2016 г., беше обявен публично в понеделник, при старта над драматичното дело за кражба на търговска тайна между Uber Technologies и звеното за коли на Google, което сега е част от Alphabet и се казва Waymo. Този имейл и други вътрешни кореспонденции между 2015 и 2016 г. разкриват големите притеснения, че Google губи преднина на пазара на автономни коли.
Google пусна модерна безпилотна кола още през 2009 г., години преди други компании. Въпреки ранния ѝ старт конкурентите ѝ започнаха да намаляват преднината ѝ и особено Uber.
В имейла си до Пейдж и Брин от февруари 2015 г. Урмсън посочва, че Uber привлича хора, които Google е искала да наеме преди повече от година, но „не е получила възможността да го направи“.
В бележката си Урмсън твърди, че Google трябва да реши дали да бъде начело, или на опашката от компаниите, занимаващи се със следващата революция в транспорта.
„Нека направим правилния избор“, коментира той в текста.
Друг имейл от ноември 2015 г. посочва, че мениджмънтът на Google е бил също толкова притеснен да загуби Антъни Левандовски, доста спорна личност, инженер на автонимни коли, който стои в центъра на сегашната правна битка.
През ноември 2015 г. директорът проучвания на Google Астро Телър пише имейл до новия ръководител на звеното за коли Джон Крафчик, за да го предупреди, че Пейдж е притеснен, че Левандовски се насочва към работа при конкурентите.
Левандовски пише имейл на Пейдж два месеца по-късно, посочвайки, че Google “бързо губи нашето технологично предимство“. Инженерът пише, че Крафчик е прекалено фокусиран върху сделката с Ford Motor. (Waymo и Ford така и не са признали за никакви преговори до момента).
18 дни по-късно Левандовски напуска Google. На следващия ден директор на звеното за човешки ресурси пише имейл, че Пейдж е „разстроен“ от напускането на Левандовски.
„Лари е притеснен и планира да започне нещо конкурентно“, допълва имейлът.
Урмсън напусна Google през август 2016 г. Същия месец Bloomberg писа, че Uber е придобила Otto, бизнеса с автономни коли на Левандовски, който той е стартирал по-рано същата година.


Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
Трима са загинали при катастрофа край търговищкото село Дралфа
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС