Китайската технологична компания Alibaba Group Holding надмина прогнозите на анализаторите както по отношение на тримесечните приходи, така и за печалбата, благодарение на възстановяването на бизнеса си с електронна търговия, както и заради увеличаването на продажбите при бързо развиващите се облачни технологии, съобщава Nikkei Asia Review.
Alibaba отчете приходи в размер на 153,6 млрд. юана (21,7 млрд. долара) за тримесечието, приключило през юни. Това е 34-процентно увеличение спрямо година по-рано и надминава средната оценка на анализаторите за приходи от 147,77 млрд. юана, показват данни на Refinitiv.
Нетната печалба на китайската корпорация достига 47,59 млрд. юана, което отново е над прогнозата за 36,04 млрд. юана, информира Refinitiv.
"Нашият основен местен бизнес с търговия напълно се възстанови до нивата отпреди COVID-19", сподели главният финансов директор Маги Ву в изявление, придружаващо финансовия отчет.
Силните финансови резултати вероятно ще помогнат на пазара да се успокои в момент, в който Alibaba, заедно с конкурента Tencent Holdings и ByteDance, са подложени на натиск на фона на растящото геополитическо напрежение между Китай и САЩ.
През юни Индия блокира китайския уеб браузър UC Browser, както и други 58 приложения, създадени в най-силната азиатска икономика, поради съображения за сигурност.
По-рано този месец президентът на САЩ Доналд Тръмп призова американските компании да прекратят връзките си с китайските доставчици на облачни услуги, позовавайки се на опасения за киберсигурността на страната. Миналата събота Тръмп намекна, че ограниченията могат да обхванат и други китайски компании, в това число и Alibaba.
Акциите на технологичната компания, търгувани на борсата в Хонконг затвориха сесията при спад в стойността от 0,2 на сто. Книжата на Alibaba, които се търгуват в Ню Йорк поскъпват с 0,5% в часовете преди старта на днешната сесия.
Силните потоци от приходи на компанията до голяма степен бяха обусловени от продажбите при електронната търговия, които генерират 133,3 млрд. юана, или 87% от общите приходи на Alibaba през второто тримесечие.
Логистичните смущения, причинени от пандемията, ограничиха до голяма степен физическите продажби и накараха потребителите да се фокусират върху онлайн пазаруването.
Приходите от облачните технологии се увеличават с 59% през тримесечието до 12,3 млрд. юана, въпреки че сегментът продължава да отчита загуба.


Спипаха двама гастрольори, тарашили жилища и автомобили във Варна
Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Спират камионите през „Капитан Петко войвода–Орменио“
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай