Илон Мъск изглежда отваря нов фронт в европейската битка за надмощие на пазара на електромобили - електричеството, пише Ройтерс.
Компанията му Tesla наскоро се е сдобила с лиценз, който ще ѝ позволи да търгува с електричество в Западна Европа. Фирмата прави проучвания сред клиенти в Германия за потенциално използване на електроенергия от Tesla за техните автомобили.
Според консултанти и представители на енергийната индустрия подобни ходове могат да поставят началото на компания, вероятно с един или повече партньори, която да поеме утвърдени комунални услуги в Германия.
Tesla е отказала да коментира въпроса за плановете си за енергийния пазар.
Ако генерира и търгува с енергия, Tesla има шанса да намали текущите разходи по своите автомобили в момент, в който конкурентни производители като BMW, Audi, Porsche и Mercedes изкарват нови предложения.
Освен това може да засили конкуренцията в комуналните услуги с компании като Vattenfall и EnBW, които инвестират в услуги за електрическа мобилност.
Tesla вече продава соларни панели и системата за съхранение на енергия Powerwall за домове, но сега изглежда търси възможности да продава електричество директно на клиенти и да използва домашните си системи за съхранение, за да предоставя услуги на мрежата.
През юни компанията стана член на базираната в Париж EPEX Spot - платформа, използвана за търговия на електроенергията от Западна Европа зад граница.
Месец по-късно Tesla направи проучване сред германските клиенти за интереса им към енергийните услуги.
„Какво би ви накарало да смените настоящия ви доставчик на енергия?“, се пита в проучването, сочи копие, видяно от Ройтерс.
„Бихте ли закупили фотоволтаична система на Tesla и домашно хранилище (Tesla Powerwall), ако можете да преминете към специално разработена от Tesla тарифа за електроенергия?“, допълва текстът.
Tesla е попитала и потенциалните си клиенти на енергия дали ще позволят на компанията да контролира кога да се зареждат колите. Това означава, че зареждането може да се случва на по-ниски цени – извън пиковите часове, посочват представители на индустрията.
Същевременно може да отвори пътя на Tesla към това да използва съхранената от клиентите мощност, за да помогне за балансирането на мрежата – все по-важна услуга в Германия, тъй като тя става все по-зависима от променливата вятърна и слънчева енергия.


Трима мъже от Попово са загиналите при зверската катастрофа край Търговище
Няма опасност за околната среда заради авариралият танкер край Ахтопол
Никола Цолов спечели първия си подиум във Формула 2
Меси донесе победата на Локо (Сф) над Ботев (Пд) в драматичен мач с пет гола
Задействаха BG-ALERT в Бургаско, две реки преляха
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Защо туристи посещават места на зверства?
Община Царево задейства системата BG Alert
Идеи за коледни подаръци под 50 лева
Зеленски: Русия падна ниско, атакува цивилни обекти в деня на Свети Николай
Новата стратегия за национална сигурност на Тръмп е насочена към Европа