Компаниите за електрически тротинетки се насочват към технологиите в опит да намалят инцидентите и нараняванията сред водачите и пешеходците, пише CNN.
Проблемът стана толкова сериозен, че страни като Сингапур, Франция и Испания забраниха електрическите тротинетки от тротоарите. Проучване сред над 100 водачи, проведено в спешно отделение във Вашингтон, е установило, че близо трима на всеки петима е пострадал при каране на тротоар, дори на места, където това е забранено.
Шведският оператор Voi, който има над 6 млн. регистрирани превоза с тротинетки в 50 европейски града, си партнира с дъблинския стартъп Luna за разработката на система от камери и сензори, която може да засича по каква повърхност се движи, както и дали наоколо има пешеходци.
Засичане и реакция
Технологията работи в реално време. Малка камера, монтирана на вертикалната част на електрическата тротинетка, заснема пътя напред, докато алгоритъм, обучен чрез хиляди изображения и видеоклипове, класицифира околната среда.
С тези данни тротинетките могат да бъдат програмирани да реагират по редица начини.
„Може да забави скоростта си, когато водачът се качи на тротоар, може да намали скоростта, ако засече пешеходци на пътя... Може да издава звукози предупреждения както на водача, така и на околните, ако технологията открие поведение, което смятаме за опасно“, коментира Шахин Газунури, вицепрезидент Хардуерно инженерство във Voi.
Как точно ще реагират скутерите на Voi тепърва ще се решава, допълва той, и ще зависи от резултатите от едногодишни тестове на технологията, започнали през миналия ноември в Нортхамптън, Англия.
По време на първата фаза на изпитанията електрическите тротинетки, оборудвани с технологията на компанията Luna, са карани от служители на Voi. Системата успява да разпознава пътните настилки и пешеходците с над 90% точност, посочва изпълнителният директор на Luna Андр‘ Флери.
Той очаква втората фаза да започне през март-април, когато тротинетките ще бъдат пуснати за обществено ползване в Нортхамптън. Въпреки че процесът е концентриран в един град, Флери твърди, че технологията лесно може да бъде адаптирана към всеки друг. Просто алгоритмите ще трябва да бъдат захранени с нови изображения, показващи как се маркират велоалеите и тротоарите в района.


Община Варна подписва важен договор с АПИ за Аспаруховия мост
ПП-ДБ при Радев: Борисов и Пеевски трябва да излязат от кабинетите на Тодор Живков
Алея на рока ще се появи във Варна
Изтеглят "Кайрос" от водите край Ахтопол
Синдикат "Образование": 84% от учитилите са против ограничаването на езиковото обучение
Проблем със "сенчеста" банка отново е надвиснал над имотния сектор в Китай
Китай планира засилване на регулациите заради ценовата война
Годишната инфлация в България през ноември е била 5,2%
Масовата стрелба в Сидни шокира Австралия
Предстоят преговори в ЕС за руските активи
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Промяна в нагласите – потребителите отново се насочват към ДВГ
Забравената легенда: Toyota GT-Four
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Най-добрите коледни базари в Европа
Gen Z: Не сме изолирани младежи, искаме честни избори и реформи
Стресът на работното място е причина за над 40% от депресиите
След скандала с Насар: Освободиха Стефан Ботев като президент на федерацията по вдигане на тежести
Ново изискване на ЕС вдига цената на новите автомобили
преди 4 години Kak да печелим дигиталното злато - криптовалута биткойн, подробно описание тук: ***.RABOTAIDOHOD.SIMPLESITE.COM отговор Сигнализирай за неуместен коментар