Въпреки че пандемията помрачи работата на ресторантите през последната година, базираната в Шанхай компания Keenon Robotics се стреми да популяризира своите автоматизирани помощници на глобалния пазар за роботи, пише Nikkei Asia Review.
В рамките на китайската верига ресторанти Zui Hui Huang роботизираните сервитьори чакат край кухнята, за да изпълнят съответните поръчки. Служителите ги зареждат и им казват кои маси трябва да обслужат.
Вградените в машините сензори за избягване на препятствията по пъти са основното предимство на продуктите на Keenon.
„Роботите с лекота носят тежки неща и могат да помогнат за облекчаване на недостига на работна ръка“, споделя представител на веригата ресторанти.
Keenon планира да изгради звена в поне 10 държави до края на 2021 г. През март компанията обособи подразделение в Япония с около 10 служители, като обмисля в момента разширяване на бизнеса в Южна Корея. Сингапур, както и в Европа, Северна Америка и Близкия изток.
Концернът успява почти да удвои своя производствен капацитет през 2020 г., за да се подготви за експанзията в други страни.
"Всички наши фабрики разполагат с допълнително пространство и можем да увеличим капацитета до 200 хил. броя", изтъква Чъ Сяомин, който ръководи връзките с обществеността.
роботи
Роботите на Keenon от нисък клас се продават в Япония при цена от около 1 милион йени (9 150 долара).
„Това е една трета от моделите на местните конкуренти“, изтъква дистрибутор на Keenon в Токио.
С относително ниските цени Keenon се надява, че приходите ѝ ще се увеличат с 50% до 300 млн. юана (46 млн. долара) през тази година.
Основана през 2010 г., Keenon изтъква, че е отговорна за около 85% продажбите на роботи за сервиране на храна в Китай. Страната е пионер в сферата на обслужващите роботи, благодарение отчасти на относително разхлабените регулации, което е от полза за прохождащия бизнес, и вече използва роботи в търговската мрежа в такива области като доставката на храна и сигурността.
Keenon се възползва и от коронавируса, който принуди много от служителите да останат по домовете си. Продажбите на компанията нарастват приблизително трикратно до над 10 хил. броя през 2020 г.
Компанията е т. нар. "еднорог", като оценката ѝ надхвърля 1 млрд. долара. Пред декември Keenon обяви, че е била финансирана от японския конгломерат SoftBank Group, като през тази година Alibaba Group Holding също се включи в списъка с инвеститори.
Разширението в чужбина бележи следващата стъпка в стремежа на Keenon към растеж.
Но предизвикателствата остават. Въпреки че компанията е сравнително добре позната в Китай, в чужбина тя остава неразпознаваема. А в този момент клиентите изглеждат по-загрижени за характеристиките, отколкото за цената.
Много от чуждестранните пазари са склонни да се фокусират върху качеството на обслужването на клиентите, което означава, че роботите и другите автоматизирани решения може да не спечелят благоразположението на потребителите, търсещи по-конвенционални услуги.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 4 години евтини транспортни колички за закрити и безпрашни помещения . чак пък роботи ... :))) ... бързо му фанаха цаката на маркетинга чайниците ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар