Spotify планира да наеме стотици служители, които да ѝ помогнат да увеличи рекламните си приходи в Европа и други точки на света, докато музикалната стрийминг услуга се опитва да засили приходите си от клиенти, които не плащат месечен абонамент, но са голяма част от потребителската ѝ база, предава Ройтерс.
„Увеличаваме работната си сила в областта на рекламния бизнес с над 70% в Европа, Австралия и Канада... а това е наистина голяма база“, коментира Лий Браун, ръководител на рекламния бизнес на Spotify. „Инвестираме в нашия рекламен бизнес. Що се отнася до дългосрочната ни стратегия, смятам, че са приключили дните, когато рекламата носеше едва 10% от нашите общи приходи“, посочи той.
Освен това Spotify е наела директор от рекламната индустрия с 25 години международен опит, който да ръководи международните ѝ продажби, твърди Браун, но не разкрива името му.
Компанията, която печели от плащащите абонамент потребители и от реклама при онези, които не плащат, се радва на завръщането на рекламния ѝ бизнес към растежа през тази година, след като той беше засегнат от пандемията.
От нейните 365 млн. активни потребители, 210 млн. предпочитат рекламния модел, като носят около 12% от общите приходи.
Подкаст съдържанието също расте – Spotify е имала 2,9 млн. подкаста към второто тримесечие, което е с около 12% повече спрямо предходните три месеца. Всичко това ѝ помогна да увеличи рекламните си приходи, тъй като подкастите привличат повече потребители за по-дълго, предлагайки по-дълго време за слушане на реклами.
Компанията иска да добави повече инструменти за рекламодателите и ще направи своята платформа за подкаст реклама и издаване Megaphone налична в Германия, Франция, Испания и Италия.
Megaphone, която Spotify купи миналата година, предлага инструменти, с които подкастърите могат да създават реклами за собствените си програми, чрез които да печелят и да измерват до колко голяма аудитория достигат. В момента с този инструмент работят около една трета от топ 200 подкастите в Spotify и Apple.
Spotify инвестира стотици милиони, за да подсили бизнеса си с подкасти. Конкуренцията с Apple се засили, след като двете компании пуснаха абонаментни платформи за подкастъри по-рано тази година.
Очаква се шведската компания да изпревари Apple по слушатели на този формат за първи път през тази година според eMarketer.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО