Главният изпълнителен директор на WarnerMedia Джейсън Килар заяви, че бъдещето на Холивуд е в блокчейна, докато той се готви да напусне медийната компания, след като успя да я въведе в ерата на стрийминга, предава Ройтерс.
Килар твърди, че вижда нови възможности в пресечната точка между разказването на истории и технологиите, въпреки че отказва да обсъжда следващото си занимание.
Ветеранът в технологичната индустрия коментира, че няма планове да се пенсионира, след като обяви, че напуска подразделението WarnerMedia на AT&T преди сливането му с Discovery, в рамките на сделка, която се очаква да бъде финализирана този месец.
Кариерата на Килар преминава през Холивуд и Силициевата долина, а той вижда блокчейна като възможност за трансформиране на развлекателния бизнес, особено след като процесът на придобиване уникални дигитални колекционерски артефакти – незаменяеми токени (NFT) – става все по-опростен.
„Мисля, че това ще бъде потенциална вълна, която ще дойде в Холивуд по същия начин, по който DVD вълната дойде в Холивуд през 90-е години“, коментира Килар в интервю за Ройтерс, след като във вторник обяви пред служителите, че се оттегля от компанията. „Очевидно това промени икономическото състояние на много от тези компании, включително WarnerMedia”.
Освен това блокчейнът може да отвори вратата за нови форми на финансиране, посочва той.
Стрийминг война
Килар има дългогодишен опит в прокарването на нови технологии и промени в развлекателната индустрия.
Бившият директор на Amazon.com е бил назначен да ръководи Hulu, защото имал нетрадиционен подход към начина, по който трябва да работи телевизията, твърдят директори, които са били ангажирани със създаването на Hulu.
В рамките на два месеца след пускането на Hulu през март 2008 г., сайтът, който беше осмиван от критиците в началото, набра популярност.
Килар напусна Hulu през 2013 г. след разногласия със собствениците на компанията, бившата News Corp, NBCUniversal и Walt Disney, които настояваха за повече реклама и за прекратяване на безплатната версия на услугата.
Килар създаде собствена абонаментна услуга за видео за социални мрежи, наречена Vessel, която беше продадена през 2016 г. на Verizon, а четири години по-късно той се присъедини към WarnerMedia, точно когато избухна пандемията от коронавирус.
Кризата насочи Килар към промени, които заплашват да променят Холивуд. Изправен пред затворените кина и нарастващата конкуренция онлайн, той разби традиционния „прозорец“, който предполагаше, че филмите могат да се гледат у дома след дълъг период, в който са по кината.
Килар е човекът, благодарение на когото по време на пандемията новите филми се появяват в кината и в стрийминг услугата HBO Max в един и същи ден. Експериментът започна с „Жената чудо 1984“ на Коледа 2020 г. и продължи през 2021 г.


ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рамка
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век
Облачно ще е днес, ще вали в западната половина на страната
И в еврозоната - цените на жилищата у нас ще продължат да растат