Разходите за маркетинг при търсене в САЩ са достигнали 13,5 млрд. долара през 2008 г., като по-голямата част от тях са били посветени на платени рекламни позиции при търсене и оптимизация за търсещи машини, а малка част се е паднала на технологичните компании, чийто софтуер подпомага изпълнението на кампаниите, включващи реклама при търсене.
Това показват данни от проучване, поръчано от професионалната организация по маркетинг за търсещи машини в САЩ (SEMPO), цитирано от eMarketer.
Платените реклами при търсене заемат 88 на сто от целия обем, докато оптимизацията при търсещите машини (SEO) – само 11%.
Съотношението между платените реклами при търсене и оптимизацията при търсещите машини обаче ще се променя в бъдеще, прогнозират експертите.
„Интернет потребителите предпочитат естественото подреждане на резултатите пред платените реклами. Обикновено ги намират за по-уместни – или просто по-приемливи в сравнение с рекламите,“ казва анализаторът Дейвид Холърман. „Следователно те по-често кликват върху такива резултати, отколкото върху платените рекламни позиции при търсене.“
Оптимизацията за търсещи машини също е разходно ефективен метод и работи при всички търсачки. Освен това един оптимизиран сайт запазва първите резултати при търсене дори и рекламодателят да е спрял да плаща, както става при платената реклама при търсене, коментира изданието.
„Маркетолозите осъзнават, че дори и ефектите от оптимизацията да не са толкова очевидни, колкото при платената реклама, SEO дава по-дългосрочни резултати, които подкрепят която и да е рекламна кампания, използваща търсенето в интернет“.
През 2009 г. 14,7 млрд. долара ще бъдат инвестирани в маркетинг при търсене, показват прогнозите на SEMPO.
Други компании обаче не са толкова оптимистично настроени и коригираха очакванията си за 2009 г. Очакванията на Myers Publishing, Credit Suisse, Oppenheimer и Barclays Capital показват, че обемът на този пазар ще е съответно 12,1 млрд., 10,7 млрд., 10,5 млрд. и 10,4 млрд. долара.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО