Онлайн рекламата ще е във възход - до 2016 г. приходите на реклама, генерирани в мрежата, ще растат с 15,9% годишно до 188 млрд. долара. За мобилния интернет експертите дори прогнозират увеличение от средно 36,5%.
„Социалните мрежи, персонализираната реклама в търсачките и базирани на местоположението услуги предоставят на рекламната индустрия отлични възможности за точно достигне до потенциалните купувачи. От друга страна у потребителите нарастват опасенията за неприкосновеност на личния живот. Една силна и успешна в дългосрочен план рекламна стратегия трябва да приема сериозно тези опасения и да предоставя на потребителите в същото време доказуема равнозначна стойност за данните, които те дават", каза Балхаус.
Въпреки че интернет медиите наваксват изоставането си, поне в средносрочен план телевизията ще остане най-важната рекламна платформа. Приходите от рекламни клипове и предавания ще се увеличават до 2016 г. със средно 6,6% на година до близо 255 млрд. долара. Все пак в тази сума са включени и общите приходи, които телевизиите получават – включително и чрез реклама на своите интернет страници.
Пазарите ще имат разнопосочно развитие обаче - отчасти заради продължаващия икономически бум в развиващите се пазари.
С продажби от 109 млрд. долара Китай измести през миналата година Германия (99 млрд. долара) от третото място на най-големите медийни пазари. Вторият най-висок резултат записва Япония (193 млрд. долара), докато САЩ с приходи за бранша от почти 464 млрд. долара са недостижим лидер.
До 2016 г. според прогнозата на PwC приходите за медийния бранш в Китай ще скачат с около 12% годишно и по този начин ще отчитат най-силен ръст в целия свят. На второ място по този показател е Бразилия, която със средногодишно нарастване от по 10,6% до 2016 г. ще надмине Канада и Италия.
| ТОП 10 на световните медийни пазари | |||
|---|---|---|---|
| Позиция (2016) | Страна | Средногодишен ръст | Приходи (2016 г. в млрд. долара) |
| 1 | САЩ | 5,2% | 597,3 |
| 2 | Япония | 2,8% | 221,6 |
| 3 | Китай | 12% | 192,5 |
| 4 | Германия | 2,7% | 113,4 |
| 5 | Великобритания | 3,1% | 97,3 |
| 6 | Франция | 3,4% | 91,1 |
| 7 | Бразилия | 10,6% | 64,8 |
| 8 | Канада | 6,5% | 60,6 |
| 9 | Италия | 3,1% | 53,7 |
| 10 | Южна Корея | 4,2% | 47,5 |


Хороскоп за 7 декември 2025
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Осъдиха българския шофьор, карал в насрещното в Гърция
Най-големият син на Болсонаро ще се кандидатира за президент на Бразилия
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове