IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Битката за печалбите от iPhone икономиката

Американските мобилни оператори търсят начини да намалят загубата си заради субсидирането на скъпите смартфони

15:52 | 12.09.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	AT&amp;T и Verizon въвеждат по-високи такси за клиентите си, за да намалят загубите си при субсидирането на скъпия iPhone. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

AT&T и Verizon въвеждат по-високи такси за клиентите си, за да намалят загубите си при субсидирането на скъпия iPhone. Снимка: Ройтерс

Представянето на новия iPhone на Apple днес е решаващ тест и за мобилните оператори. Те трябва да покажат, че могат да променят законите на iPhone икономиката в тяхна полза.

Става въпрос за начина, по който се разделят печалбите на индустрията за мобилни телефони и как се изплаща инвестицията на доставчиците в нови и по-бързи мрежи, пише в свой анализ по темата авторитетният Wall Street Journal.

Само за пет години iPhone се превърна в най-важния фактор за печалбите на мобилните оператори и влиянието му продължава да расте. Доставчици като AT&T и Verizon плащат големи суми за устройството и го продават на клиентите си за много по-малко пари.

Субсидия, която уронва печалбата на доставчиците, докато Apple печели милиарди. Американски оператори отвърнаха тази година на удара и въведоха нова такса за тези, които искат да подновят смартфона си с нов модел, която понижава стойността на субсидията.

Може би най-голямо влияние обаче ще имат новите клаузи в договорите на планове за пренос на данни, които бяха въведени това лято. Доставчиците сега искат повече пари от клиента, ако той иска да сърфира в бързите LTE мрежи.

AT&T, Verizon и Сие се надяват, че новият iPhone, който за първи път ще е оборудван с LTE – стандарта от четвърто поколение, ще промени поведението на клиентите. Изтегляне на файлове, преглеждане на онлайн видео и сърфиране в интернет с новата мрежа ще бъдат още по-приятни, а също така може да повишат значително печалбите на операторите.

Анализът на 275 000 потребители на смартфони в Съединените щати от фирмата Validas показва големи различия по отношение на обмена на данни между потребителите, които вече имат LTE и тези, които използват по-стара технология. Клиентите със смартфони без LTE технология са изпратили чрез своите смартфони през 2012 г. средно 500 мегабайта на месец. Средното използване на данни на потребител с устройство с LTE технология се е увеличило до 1,2 гигабайта на месец.

„Тези нови устройства ще насърчат използването на данни със своите приложения", каза изпълнителният директор на Verizon Лоуъл МакАдам пред инвеститори в петък. "Когато преминавате от 3G към 4G, би трябвало да се увеличи използването и да паднат разходите."

Засега през тази година операторите имат добра серия на фондовите пазари. Акциите на AT&T са се повишили с 24 процента, книжата на Verizon са се повишили с 10% - отчасти поради по-високите маржове. На фондовия пазар се дискутира дали развитието на цените на акциите отразява липсата на нов iPhone, или по-устойчиво преструктуриране на смартфон икономиката.

От гледна точка на доставчиците на телекомуникационни услуги в крайна сметка става дума за това дали големите първоначални инвестиции ще доведат до това клиентът да подпише скъп договори с период от две години.

Приходите от тарифите за данни всъщност се увеличават бързо. Откакто iPhone беше представен за първи път през 2007 г., продажбите според UBS растат непрекъснато и през второто тримесечие са били в размер на 17,1 млрд. долара. Пет години по-рано тази цифра е 5,2 млрд. евро.

Анализаторите са склонни обаче да се концентрират върху негативните ефекти от високата първоначална инвестиция. Това явление се илюстрира добре от развитието на печалбата при AT&T. AT&T, или по онова време все още Cingular, бе първата компания в САЩ, която представи iPhone на своите витрини.

Последна актуализация: 09:56 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още