Продажбите на компютри в глобален мащаб са нараснали с 12 на сто на годишна база в края на 2012 година. Така общият им брой е 134,4 млн. единици, показват изчисления на Canalys. Около една трета от тях се пада на таблетите, където лидери са Apple и Samsung.
Canalys разглежда таблетите като пълноправни компютри, тъй като те могат да постигнат много задачи, които преди това са били запазени само за лаптопи и настолни компютри. Това преброяване е от особена полза за Samsung, който на традиционния PC пазар е представен по-слабо, но наваксва изоставането с таблетите си.
През последното тримесечие на 2012 г. Apple е доставил в световен мащаб 27 млн. единици, с което измества HP и Lenovo с по около 15 млн. единици на второ и трето място. Това отрежда на калифорнийската компания пазарен дял от 20%.
Анализаторите отбелязват, че въпреки рекордния брой продажби делът на Apple на пазара на таблети за първи път пада под 50%.
"Apple дължи своя ръст в областта на таблетите на силното търсене на iPad Mini", казват анализаторите. "Концернът обаче можеше да продаде доста повече бройки, ако не бяха проблемите с доставките". Според оценки на Canalys по-малкият модел на Apple е „виновен“ за повече от половината от доставените таблети.
Силен ръст отчита и Samsung благодарение на успешните си таблети с операционна система Android. Южнокорейският концерн за първи път влиза в ТОП 5 и измества от четвъртото място американския производител Dell.
"Samsung е стимулиран от силните си продажби на таблети и за първи път е сред петте водещи доставчици за дадено тримесечие. Компанията е доставила 11,7 милиона компютри, което ѝ отрежда пазарен дял от 9 процента", се казва в анализа на Canalys. 7,6 милиона от тези компютри са били таблети, което е увеличение от 226% на годишна база.
Amazon – друг производител на таблети с Android, е доставил 4,6 милиона единици, което на годишна база представлява увеличение от 18%.
За опитите на Microsoft да навлезе устойчиво на пазара, анализаторите са намерили само обезкуражаващи думи.
„Перспективите пред Windows RT изглеждат мрачни“, смятат те. Със 720 хил. продадени Microsoft Surface RT компанията държи три процента от пазара на таблети. Софтуерният гигант трябва да преосмисли своята стратегия за ценообразуване, смятат от Canalys.
„Някога водещият производител на компютри Dell има спадаща репутация", пишат анализаторите. Компанията е била в състояние да достави през четвъртото тримесечие 9,7 милиона броя, спад от 19% спрямо същия период на миналата година. "Моделът за преки доставки е скъп и не стимулира растежа на нови пазари", посочват от Canalys. "Една промяна към по-добър модел за дистрибуция вероятно ще отнеме няколко години".


Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец