IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Телевизиите – звездите на германската борса

ProSieben, Sat.1, RTL и Sky Deutschland увеличават дела си на рекламния пазар и затова акциите им са търсени на фондовата борса

13:07 | 10.11.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	От април насам пазарната стойност на RTL Group се увеличи с повече от 30 на сто. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

От април насам пазарната стойност на RTL Group се увеличи с повече от 30 на сто. Снимка: Ройтерс

А фактът, че именно наблюдаваният с подозрение финансов инвеститор Permira успя да върне устойчиво на пътя към печалбите ProSiebenSat.1, трябва да е убедил и скептиците за бранша.

В прословутия с разочароващите резултати концерн Sky Germany Group Брайън Съливан успя да стори онова, в което всички негови предшественици се провалиха. Съливан, който идва от британския платен телевизионен оператор BskyB, изглежда има правилното усещане за трудния германски пазар на платена телевизия. Бившият оператори на каналите Premiere успя да увеличи броя на абонатите в Германия и Австрия от 2009 г. насам с един милион до 3,45 милиона. Успоредно с това Съливан подобри и рентабилността на компанията.

Омар Шейк, анализатор в Credit Suisse, прогнозира, че до 2020 г. Sky ще успее да удвои броя на абонатите си до 6,6 млн. „Ако се очертае подобен тренд, то и цената на акцията може да се удвои“, смята медийният експерт.

Sky ще изпревари Netflix

Тъй като в Германия Sky има най-добрия достъп до холивудските блокбъстъри и американските телевизионни сериали, групата възнамерява според слухове от бранша да изпревари очаквания за 2014 г. дебют на германския пазар на американския лидер Netflix и да пусне по-рано своята собствена услуга за поточно видео Skyflix.

Рупърт Мърдок, чиято преобразувана медийна империя Twenty-First Century Fox притежава 55-процентов дял в Sky и чийто син Джон ръководи Надзорния съвет на Sky Germany, намери добър бизнес в Мюнхен. „Може би той няма да се задоволи с 55-процентния си дял. Едно пълно придобиване от Twenty-First Century Fox има доста смисъл", казва анализаторът Шейк.

И германските телевизионни гиганти искат да печелят пари от мрежата и инвестират засилено. Главният изпълнителен директор на ProSiebenSat.1 Томас Ебелинг успя да продаде доста права на телевизията в Европа и вижда в цифровия бизнес нови възможности. Сред новите услуги влизат стрийминг услугата Maxdome, чрез която филми от филмовия архив на групата могат да бъдат показвани на телевизора в дома на клиента. Има и подразделение за компютърни игри, интернет порталът за домашно кино MyVideo, а отскоро и услугата за интернет музика. Чрез инвестиции в малки компании медийният гигант искат също така да не изостава от бързите технологични промени.

Засега тази сметка излиза. Приходите от продажбите в цифровата дивизия нарастват през второто тримесечие с две трети до 113 млн. евро. За сравнение, бизнесът чрез основната дейност с германските телевизионни станции се увеличава с два процента до 487,0 милиона евро.

Конкурентът RTL разработва своя цифров бизнес в Европа чрез дъщерното си дружество за продуциране на филми, телевизионни предавания и сериали Fremantle. Неговото дигитално подразделение трябва да подсили телевизионните брандове и на таблетите и смартфоните благодарение на лесната си настройка.

В мрежата Fremantle се бори за рекламните бюджети на популярните платформи, като YouTube, където компанията има собствен канали, напаснати за съответните целеви групи. Британското дъщерно дружество на RTL оперира 135 канала в YouTube с над 400 млн. видео показвания на месец и по този начин оглавява телевизионния бранш по този показател.

Въпреки това все още не е ясно доколко успешно медийните гиганти от „старата икономика“ ще успяват да отбраняват дела си в разрастващия се онлайн рекламен бюджет за сметка на интернет поколението, като например оператора YouTube, Facebook и Twitter.

Facebook или Twitter като партньор

Така например в Америка Facebook е доста успешен с услугите си за кратки съобщения за телевизионните събития. По време на финала на професионална баскетболна лига NBA потребители на Facebook са изпратили 125 млн. коментара за мача.

С това мениджърът на Facebook Дан Роуз рекламира възможностите за сътрудничество с телевизионни концерни от Европа по време на индустриалния панаир Mipcom в Кан. В САЩ Facebook вече сключи пилотен проект с големите телевизионни вериги като ABC, NBC, Fox и CBS. Операторите получават данни за коментари за телевизионни предавания и шоута. Роуз не пропусна да спомене, че Facebook знае точно възрастта, хобитата и много други неща за своите потребители.

Оценката на коментарите отваря нови перспективи пред производителите на телевизионни предавания и сериали. Пазарните експерти очакват, че услугата на Facebook ще бъде безплатна за добрите рекламодатели. Американската компания се конкурира в нишата със специализирания в кратките новини Twitter.

С подобни партньорства телевизионните компании могат да си спестят собствените услуги за кратки съобщения. За разлика от тяхната специфика за отделните държави Facebook и Twitter са популярни и в международен план. Телевизионните канали ще могат да се съсредоточат върху развитието на предавания и сериали.

„Аз съм убеден, че собствени сериали с качеството на "Игра на тронове" на HBO може да помогне за това платената телевизия да се наложи и тук“, казва Волф Бауер, шеф на продуцентската компания Ufa. В тази насока глобална слава си завоюваха холивудските професионалисти като HBO и AMC ("Breaking Bad") . От Европа успех засега завоюва BBC със сериала си "Шерлок Холмс". Това би трябвало да е примерът за германските телевизионни концерни, пише още €uro am Sonntag. 

Силните и слабите страни на котираните компании вижте в галерията!

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:00 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още