IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Утопичният план на Netflix за завладяване на света

Глобалната стратегия на компанията разчита на преодоляването на културните различия между зрителите

14:33 | 08.01.16 г.
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

През последната година Netflix направи една елегантна, но особено важна промяна. Първоначално компанията изучаваше вкусовете на местните публики, за да определи къде да пусне дадено съдържание и как да се приспособи. Нещата вече не стоят така.

“Ако искаш да пуснеш услугата си навсякъде, данните, от които се нуждаеш, не са чак толкова много”, посочва Хънт.

Това противоречи на подхода на други медийни и технологични компании. Ръководителите на Spotify, които също се фокусират върху международната експанзия, все още сключват сделки една по една, което е труден процес. Една от големите ѝ бариери за навлизане в Корея например е трудното сключване на сделки с големите звукозаписни компании, които държат правата за най-известните корейски поп хитове.

Netflix се обзалага, че може да направи предавания, които да се приемат добре навсякъде и да получи лицензи за местно съдържание, гледайки напред към създаването на единен общ каталог, а не на множество регионални такива.

Тази стратегия звучи утопично в момента. В крайна сметка предаванията и филмите, насочени към възможно най-широката публика, отдавна са осмивани и смятани за недостатъчно качествени. До известна степен Netflix ще трябва да превърне в приоритет създаването на оригинално съдържание, което да достига до възможно най-много хора. Това означава, че ще се стигне до насърчаване на предавания, съобразени с най-големите пазари, за сметка на по-малките.

Ръководството на Netflix твърди, че наличието на единна идентична услуга за целия свят всъщност ще доведе до разнообразни предложения. Директорът, отговарящ за придобиването на права върху съдържание, Елизабет Брадли, твърди, че глобалният каталог ще открие огромен нов пазар за хората в киноиндустрията.

Тъй като Netflix е един вид библиотека, а не линейна телевизионна услуга, тя може да гледа различно на различните потребители, дори и колекцията ѝ да е универсална навсякъде.

Хънт описва глобалната услуга като сбор от малки аудитории, а не като една голяма група от хора. Но вместо да има местни редактори и хора, занимаващи се с различни стратегии за съдържанието, компанията има един двигател, отговарящ за препоръките. Това ще разбие традиционните географски бариери и ще открие изненадващо големи аудитории.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:29 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още