IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Китай може да стане новият кошмар на Apple

Политическите неразбирателства и по-слабото търсене могат да окажат негативно влияние върху американската компания в Китай

19:37 | 26.07.16 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Готови за iPhone 8?

Има признаци, че Apple може да ускори цикъла на пускане на нови устройства. Вместо да представи S версия на iPhone 7 през 2017 г., компанията може да се насочи директно към iPhone 8. Тя вече пусна на пазара iPhone SE, който е с малък екран и има за цел да се позиционира в по-ниския ценови клас. Но сегментът за висок клас телефони в Китай достига своята зрялост, поради което Apple ще се сблъска със забавяне на продажбите, освен ако не успее да представи устройство, с което да се конкурира с играчи като Oppo и Vivo.

"Всеки иска по-голям екран в Китай и търси нещо с подобни или по-добри функции за 400-500 долара, като Oppo и Vivo”, коментира Шах.

Софтуер и устройства

Приходите на Apple в Китай, Тайван, Хонконг и Макао за второто тримесечие спаднаха с 26% на годишна база. В новия отчет сривът може да е с 20% спрямо миналата година, сочат анализи на Baidu.

Продажбите на iPhone носят по-голямата част от приходите на Apple, ето защо са във фокуса на инвеститорите. UBS твърди, че не очаква значително покачване на продадените бройки през фискалната 2017 г., а по-голям ръст може да се очаква за 2018 г.

За да се справи със забавянето на продажбите на устройства, Apple насочва фокуса си към софтуер и услуги като Apple Music или App Store. Приходите от услуги нараснаха с 20 на сто на годишна база през второто фискално тримесечие.

Но да печелиш в Китай е истинско предизвикателство. През април Пекин спря iTunes Movies и iBooks само шест месеца след пускането им в страната. Компанията пък се бори с огромната конкуренция в лицето на местните технологични гиганти. В музикалната сфера компании като Alibaba и Baidu имат собствени услуги в Китай, докато при разплащанията JD.com, Alibaba и Tencent вече доминират на пазара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:17 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

2
rate up comment 9 rate down comment 3
pjc50313869
преди 7 години
Пак срив?!? Все едно всеки ден има... компанията за последните 10 г. е +1000%, за последнтие 5г. е + 70%... тука коригира 10% от началото на годината и срив!??! Че и dividend yield-а е 2.5%, за разлика от редица нейнити конкуренти. Пътници били... вземете чете малко отчетите и вижте FCF ratio-та и други показели, аман от "трейдъри"!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 5
Ivel
преди 7 години
Брей, народа взе да поумнява, отдавна се очакваше! С такъв тъпанарски мениджмънт и осакатени дивайси, няма какво друго да се очаква. Пътници са апълите, много се на хапаха за изминалите години
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още