Преди близо две години Huawei ясно изрази амбициите си – тя иска да се превърне в най-големия производител на смартфони в света до 2020 г.
Годината все още не е завършила, но целта все още не е постигната, а пътят напред изглежда изпълнен с препятствия, пише CNBC.
Откакто ръководителят на бизнеса с потребителски продукти Ричард Ю разкри целта на компанията в края на 2018 г., Съединените щати увеличиха натиска си върху Huawei и заплашиха да спрат достъпа до ключови компоненти и софтуер, което може да има силно влияние върху бизнеса на Huawei.
Въпреки че има по-младо звено за смартфони, отколкото своите най-големи конкуренти Samsung и Apple, Huawei бързо се разрасна и се превърна във втория по големина играч на пазара на смартфони в света. Тя все още не е успяла да изпревари Samsung, която е на върха, въпреки че това беше голямото желание на Ричард Ю.
В рамките на серия от ходове администрацията на президента Доналд Тръмп успя да засегне Huawei, твърдят анализатори.
Въпреки че гигантът успя да запази втората си позиция в глобален мащаб, тя го постигна, като се фокусира върху Китай и други развиващи се пазари, докато губеше дял в част от ключовите региони, сочат данни, предоставени на CNBC. Глобалните амбиции бяха засегнати по пътя.
Huawei все още не е отговорила на запитването за коментар по въпроса.
Животът без Google
През май миналата година Huawei беше поставена в черния търговски списък на Съединените щати, който не позволява на американски фирми да правят бизнес с китайския технологичен гигант. Huawei разчита силно на компоненти и софтуер от американски компании.
Производителят на смартфони успя да заобиколи част от проблемите с компонентите, но вече няма право да ползва лицензираните услуги към операционната система на Google – Android, на своите мобилни устройства.
Ограничаването на достъпа на Huawei до приложенията на Google имаше най-голямо влияние върху компанията.
През март ротационният председател на Huawei Ерик Сю заяви пред CNBC, че компанията не е успяла да изпълни вътрешната си цел за приходите за 2019 г., като не са достигнали 12 млрд. долара, повечето от които е трябвало да дойдат от подразделението за потребителски продукти, което генерира повече от половината от общите приходи на компанията.
Данни на компаниите за пазарни проучвания International Data Corporation (IDC) и Counterpoint Research показват, че американските санкции са засегнали представянето на Huawei в глобален мащаб.
През първото тримесечие на 2019 г., преди поставянето в черния списък, глобалният пазарен дял на Huawei беше 18,9%, което я позиционираше на второ място след Samsung и преди Apple, посочват от IDC.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му