IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Какво се случва с гигафабриката на Tesla в Германия?

Заводът трябваше да е готов на 1 юни, но няма изгледи скоро да отвори врати

12:52 | 25.06.21 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg</em></p>

Снимка: Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg

Но това не обезкуражава природозащитниците. Миналата седмица Gruene Liga и Nabu подадоха документи в германски съд срещу временните разрешителни за строеж – поредният опит да гарантират, че Tesla спазва законите за околната среда.

„Смятам, че може да има по-малко бюрокрация, а това би било по-добре“, коментира Мъск по време на последната си визита в Грюнхайде през май. Коментарът му беше далеч не толкова ентусиазиран от този осем месеца по-рано.

Някой друг подкрепя ли завода (освен Илон Мъск)?

Да.

Ходът на Tesla е смятан за силен тласък за Източна Германия, която се бори с високи нива на безработица и трудности в привличането на големи индустриални компании.

След като бъде напълно пуснат в експлоатация, заводът, който според Tesla ще бъде „най-модерният завод за производство на електромобили в голям мащаб в света“, се очаква да създаде 12 хил. работни места и да има капацитет до 500 хил. автомобила годишно.

„Ние сме за промяна към мобилност без емисии и колите, необходими за постигането на това, трябва да бъдат изградени някъде“, коментира Ралф Шмилевски, член на Партията на зелените в съседния град Еркнер.

По думите му плановете на Tesla адресират един демографски проблем – по-младите поколения напускат структурно слабата зона в отчаяно търсене на работа.

„Сега имат перспектива и не трябва да се местят“, твърди той.

Какво предстои?

До средата на юли представители на обществеността ще могат да разгледат приблизително 11 хил. страници от документите за кандидатстване на Tesla, включително чертежи, таблици и изчисления, в кметството на Грюнхайде. Това е третият път, в който те се предоставят за разглеждане.

Като част от процеса всеки може да подаде възражения до 16 август, преди Бранденбургската агенция за околна среда да реши дали на 13 септември трябва да се проведе обществено обсъждане.

Последният път, в който документите бяха показани публично – през 2020 г., бяха повдигнати над 400 възражения.

След това няма ясен срок. В даден момент се очаква агенцията да даде окончателно одобрение, но никой не знае кога ще е това.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 05:23 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 4 rate down comment 0
0pk
преди 2 години
Чета и плача. До къде го докараха немците. Какъв позор - да крадат чужди технологии подобно на алкохолизираните руснаци! Не върви на добре този западен сват, щом съюзници се подслушват и си крадат технологии... :[
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 0
redcretin
преди 2 години
В Китай са на компартията, никога не са негови :)По примера на холандската фабричка човека просто опита да глътне едни зелени квоти ПАК.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 0
khao
преди 2 години
никой не го караше да строи там... в ЕС има хиляди места по добри за тая фабрика..
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 2
zelka007
преди 2 години
know how за какво ще придобие от немската света троица ... ?! чисто любопитство ... ?! самите ауди и мерцедес си признаха от шефските отдели , че са на по петилетка след тесла технологично . че даже оня от мерцедес твърдеше допреди година-две , че електрическите камиони били невъзможни от физическа гледна точка . естествено го пенсионираха бързо с почести , и сега друга песен пеят . и ревът за милиардни субсидии . че и тесла им била длъжна да им осигури достъп до нейните зарядни станции ... !! ... май и със закон ще я принудят . а за софтуера сигурно над 10 години им е изоставането . те до миналата година повечето от тях я имаха софтуерни отдели за съгласуване от по стотина човека я не ... :))) ... нали ги беха изловили преди 4-5 години и бмв и мерцедес , купили по няколко model S и ги въртя тестовите им шофьори по трасетата им към заводите . даже се въртеше и снимка на една разкостена тесла в гараж на некой от троицата беше ... :))) ... дръж се сериозно ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 2
kmilchev
преди 2 години
Идеята му беше да наеме инженери от Мерцедес, БМВ и Ауди и така да спечели ноу-хау, а и индиректно да удари конкуренцията от Германия. Но аз мисля, че Полша или Чехия бяха много по-добри дестинации за завода, досега щеше да е готов.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 3
zelka007
преди 2 години
за "изсичането на гората" , нарича се почистване на площадката , тесла са обещали да засадят за всяко отсечено дърво по три , където посочат местните организации . и това е вече направено ... даже мисля , че още миналата година го изпълниха окончателно . в тексас инсталират машини вече , в шанхай строят на съседна площадка съоръжение за рециклиране на батерии на тесла . такова са предвиждали и за грюнхайде ... а документите за изграждане , поне които бяха публикувани , и им хвърлих едно око , действително са впечатлителни с детайлността си за такава публичност . такива схеми и скици обикновенно не се публикуват въобще . впредвид , че мъск обикаля по други дестинации из Европа , германците имат шанс 50:50 да се разминат с гигафакторито ... мдаа ... типичен случай , цар дава , пъдар не дава ... :))) ... от министерството на промишлеността даже лично министъра се беше ангажирал ... ама нъц ... вагонетките и синдикатите в металургията силно лоби в левашката партия дето спъва нещата ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 7 rate down comment 2
0pk
преди 2 години
Абе що се занимава чичо Илон с тия германци, до сега да си беше построил 2 гигафабрики в Китай... :]
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още