IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Samsung: В България има пазар за огъващи се телефони

На всеки пазар има потребители, които търсят най-добрите продукти, твърди директорът на продуктовото портфолио на Samsung в Европа

08:15 | 19.03.19 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Samsung</em></p>

Снимка: Samsung

На пазара се оформя още един нов сегмент – този на 5G телефоните. Не е ли прекалено рано за появата им? Все още нямаме реално 5G.

- Не навсякъде, но мрежите ще започнат да се появяват още това лято, така че само след няколко месеца те ще бъдат налични в различни страни, включително в Европа. За съжаление България няма да е една от тези, които ще се включат през лятото, но съм сигурен, че 5G ще стартира и при вас, така че потребителите ще бъдат свързани с новото поколение мрежи. Добрата новина е, че нашата 5G технология е доста напреднала, така че щом операторите се подготвят, няма да имаме търпение телефоните ни да се окажат в ръцете на потребителите.

Ще успеят ли огъващите се телефони и 5G устройствата да тласнат нагоре пазара на смартфони в близко бъдеще?

- Да, смятам, че ще го направят. Всеки път, в който правим нова технология, тя създава по-голямо вълнение и дава по-голяма енергия на пазара като цяло. Ясно е, че няма да продадем толкова бройки Galaxy Fold, колко от S10, но Galaxy Fold излиза под знака на качеството и на иновацията и отправя добро послание до потребителите - за бранда Samsung и това как създаваме технологични иновации. Очакваме посланието да бъде прието много ясно от потребителите. Всичко, което видяхме на Световния мобилен конгрес, ще послужи като катализатор за насърчаване на индустрията.

Споменахте другия Ви нов смартфон – Galaxy S10. Един от малко обсъжданите въпроси в индустрията обаче е докога цените на флагманите ще продължават да растат?

- Зависи от това какви иновации интегрираме в тях. Нашите потребители винаги искат най-новото и най-добрите иновации, но това си има своята цена. Тази година направихме огромно усилие да запазим цената на S10 и S10+ възможно най-близка до тази на миналогодишните ни телефони, въпреки че имаме иновации –повече камери, повече сензори, по-добри екрани, по-голяма памет, сензор за пръстови отпечатъци, повече RAM. Вкарахме всичко това, но цената нарасна с около 50 евро спрямо миналогодишната. Ако говорим за стойността, която получават потребителите, спрямо парите, които плащат, те получават много повече. Потребителите, които оценяват технологиите, иновациите, лидерството, хубавия дизайн, ще са тези, които ще инвестират в такива устройства. 

Да се прехвърлим към друга особено важна тема в света на технологиите в момента - кризата на Huawei. Очаквате ли тя да насърчи продажбите на смартфоните Ви?

- Не мисля, че има директно влияние върху нашите продажби. Очевидно е, че става дума за нещо, с което трябва да се справят, и се радвам, че не съм на тяхно място. По-голямо влияние върху нашите продажби ще имат нашите устройства. Вече обявихме и моделите Galaxy A30 и А50, така че имам предвид не само нашите премиум устройства, но и тези за масовия пазар. В следващите седмици и месеци ще видите още иновации от нас. По-скоро от нас зависи да насърчаваме продажбите си чрез иновативни продукти.

Как се представя бизнесът Ви в Китай? Той е доста труден пазар за голяма част от играчите в глобален мащаб.

- Така е, труден пазар е. Нямам конкретни данни за него, които да споделя, но мога да кажа, че със сигурност не е лесен. Виждаме доста агресивни китайски играчи, включително и в Европа. Трудно е, но Samsung е много гъвкава и няма да остави други да определят пазарния ѝ успех. Решени сме да се борим с чудесни продукти, услуги и решения, така че ще продължим да постигаме успех във всички страни, във всички региони и пазари.

Редица компании гледат с апетит към Индия. Ще Ви донесе ли тя нови възможности?

- Да, виждаме добър прием с новите неща, които представихме там наскоро. Пуснахме М10, М20 и М30 за онлайн продажби в Индия и устройствата продължават да се разпродават за минути. Определено пазарът в Индия е с доста различна динамика от тази, която наблюдаваме в повечето страни в Европа, но имаме специална стратегия за него - по същия начин, както имаме за различните страни по света. С новите A и М серии виждаме много добри първи сигнали.

Африка също толкова горещ пазар ли е?

- Да. Там виждаме друг етап на развитие в отделните страни. Затова предлагаме продукти, които не пускаме в Европа. Като цяло има голям ръст на свързаността на континента. Това, което наблюдаваме в Африка, както и в Индия, е, че първият сблъсък на хората с интернет се случва по-скоро през телефон, отколкото през лаптоп. Има още много работа за вършене, но ние сме бранд, който се радва на доверие по целия свят, така че сме добре позиционирани за растеж във всеки регион. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:52 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 4 rate down comment 2
deant
преди 5 години
щото всеки селянин си мисли, че като си купи скъп телефон става от "хайлайфа"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още