Брюксел одобри Оперативна програма „Транспорт“ за периода 2014-2020 г. Средствата по нея са за близо 4 млрд. лв. Това съобщи министър-председателят Бойко Борисов след срещата си с председателя на Европейската комисия (ЕК) Жан-Клод Юнкер, предава правителствената пресслужба.
„Само за 10 дни работа на кабинета можем да кажем, че само днес близо 4 млрд. лв. отиват за инфраструктурата на България“, посочи премиерът. Той заяви, че според новата програма 800 млн. евро са предназначени за пътища и като пример даде магистралите Струма и Хемус и тунела под Шипка.
За софийското метро са предвидени 400 млн. евро, а за железниците – 1,6 млрд. лв. Борисов обясни, че АМ Хемус сега се финансира до Ловеч, а след това ще започне и вторият етап. Той заяви, че на АМ Струма се финансира целият ЛОТ, а също така и тунелът под Шипка.
По-рано премиерът се срещна с министър-председателя на Великобритания Дейвид Камерън. Двамата са обсъждали енергийните проекти на Стария континент.
„В Европейската народна партия внимателно разгледаха картите с газовите коридори и това, което им обясних - и за газовия хъб, но и за възобновяването на вариантите, ако минава действително газопроводът през Турция, да се възобнови трасето „Набуко-Запад“, което е абсолютно възможно“, заяви Борисов след срещата, цитиран от правителствената пресслужба.
„Всички много сериозно гледат на проблема в България, на това, че сме поставени в неизгодна ситуация. От една страна енергийна зависимост - най-скъпа цена на газа, в същото време арбитражи за стотици милиони“, посочи премиерът.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 10 години Като гледаме колко се е иновирало БДЖ-то по ОП 'Транспорт' -всеки момент направо ще процъфти, особено с нереформираната и доказано неефективна от десетилетия структура на организация от транспортно-некомпетентни лица на хранилка в компанията.Ж.п.-то може и да има някакви социални функции, но тези функции при всички положения не са за служителите -да си прекарват безпроблемно остатъка от трудовия стаж до пенсиониране и да формират база за скрита безработица в компанията и след пенсиониране. И защо в BG няма Оперативна програма 'Енергийна ефективност и зелени енергии' както в Гърция, или 'Екология и енергетика' както в Унгария, или 'Енергийни технологии и инициативи' както някои други са си спретнали по Кохезионния фонд?Даже може да се направят и оперативни програми 'Енергетика и енергийна инфраструктура' или 'ИКТ и ИКТ инфраструктура' -обаче как и от кого, като някои са повече ангажирани да защитават с/у комисионни интересите на руската мафия в BG, отколкото интересите на самата BG отговор Сигнализирай за неуместен коментар