До няколко дни ще стартират процедурите за избор на изпълнители на ремонтите на близо 238 км второкласна и третокласна пътна мрежа, която ще се финансира по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г.
Това съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров пред участниците в XI-та Годишна конференция „Стратегическа инфраструктура и инвестиции, България в свързана Европа 2016“, която се проведе днес в София.
Голяма част от проектите, които ще се финансират със средства от Европейския фонд за регионално развитие, са в Северна България, посочват от пресцентъра на Агенцията.
Предвижда се рехабилитацията на близо 43 км от прохода „Петрохан“ на територията на област София, около 30 км от второкласния път Варна - Добрич – Кардам, 21 км от пътя Търговище – Разград, 17,4 км от пътя Враца - пещера „Леденика“, 27 км от пътя Севлиево – Габрово,близо 12 км от пътя Плевен – Ловеч, 10 км от пътя Пловдив – Асеновград и т. н.
По програма „Транзитни пътища V“ през тази година продължава основният ремонт на над 170 км второкласни и третокласни пътища. Голяма част от тях също са в Северна България, сред които са Шумен – Върбица, Смядово – Велики Преслав, Камчия – Съединение и други.
Лазаров потвърди позицията на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова, че приоритетните проекти в пътния сектор през следващите години са свързани с продължаване изграждането на магистралния пръстен. Ключовите обекти са автомагистралите София – Калотина, Русе – Велико Търново и Видин – Ботевград, участъкът от Южната дъга на Софийския околовръстен път – от бул. „Бъкстон“ до магистрала „Люлин“ и от пътен възел „Младост“ до връзката с магистрала „Тракия“, както и тунелът под Шипка.
Работи се усилено по подготовката на всички проекти, така че при наличие на финансов ресурс да започне изграждането им, подчерта Лазаров.
През следващите месеци ще е готов вторият участък от Западната дъга на столичния околовръстен път и 3-километровата отсечка от Северната скоростна тангента. С цялостното завършване на проекта от най-североизточния квартал на София – „Враждебна“, до най-северозападния и един от най-големите жилищни комплекси - „Люлин“, ще се стига за около 15 минути.
С приключването на двете отсечки ще бъде затворена цялата западна и северна дъга на околовръстния път на столицата, посочи Лазаров.


Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР