IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Борислав Богоев заповяда да няма отстъпки по застраховка Гражданска отговорност

Забранява се застрахователите да плащат на брокерите и агентите възнаграждения под каквато и да е форма, включително за рекламни услуги, консултации и други

10:17 | 07.12.10 г. 15
Борислав Богоев заповяда да няма отстъпки по застраховка Гражданска отговорност

Брокери и агенти да не предоставят отстъпки по застраховка Гражданска отговорност на МПС, гласи заповед на Борислав Богоев, заместник-председател на Комисията за финансов надзор, ръководещ управление Застрахователен надзор.

Справка на Investor.bg в интернет показа, че отстъпки все още има, но те са в рамките на 1%, а не както допреди месец - в размер на около 10%.

От заповедта не става ясно, дали ще бъдат отнемани лицензи на брокери и спирани правата на агенти, които не спазват наредбата на КФН и вчерашната заповед на Борислав Богоев.

Основание за отнемане на лиценза може да бъде чл. 163 ал. 6 от Кодекса за застраховане, който казва, че лиценз на брокер може да бъде отнет "когато е извършил груби или системни нарушения на този кодекс или на актовете по прилагането му или други съществени нарушения на закона, установени с влязъл в сила акт".

По време на Клуб Investor.bg от 26 октомври тази година, Борислав Богоев заяви, че 90% от брокерите са с нарушения на Кодекса за застраховане и че контролът над тях ще бъде засилен.

В същата заповед се забранява на застрахователите да плащат на брокерите и агентите възнаграждения под каквато и да е форма, включително за рекламни услуги, консултации и други.

Опасенията са, че след като КФН успя да намали комисионите за брокерите и агенти, може би някои посредници получават скрита комисионна под други основания.

"Целта е да се прекратят порочните практики за неоправдано намаляване на премията, което застрашава финансовата стабилност на пазара по задължителната застраховка Гражданска отговорност на автомобилистите и свързаното с това накърняване правата и интересите, както на лицата, претърпели имуществени и неимуществени вреди в резултат от пътнотранспортни произшествия, така и на лицата, добросъвестно сключили задължителната застраховка", се казва в съобщение на КФН.

Със Заповед № 330 издадена от Борислав Богоев, се регламентира, че при разсрочено плащане на премията по „Гражданска отговорност”, размерът на вноските трябва да съответства на периода на покритие на застрахователния договор и плащането на всяка разсрочена вноска трябва да бъде в началото на периода, за който тя се отнася.

Целта на заповедта е да се прекрати недобросъвестно моделиране на застрахователните тарифи, чрез което се залага нарушаване на правилата и цялата дължима премия не се събира. Заповедта е превантивна мярка, насочена към запазване на прозрачността и предсказуемостта на пазара и своевременно предпазваща застрахователи от възможни вредни последици, както за самите тях, така и за потребителите на техните услуги.

Свързани компании:

ЗД Евроинс АД(5IC)

ЗАД Булстрад Виена иншурънс груп АД(4BI)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:24 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

15
rate up comment 1 rate down comment 0
Gogogo
преди 13 години
Рече и отсече Железният префект, както вече наричат зам шефа на надзора Богоев. Определено човека има воля да въведе ред и правила на пазара. Не стига, че народът е беден, а и някой да му свива парите, за да стане богат.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 0 rate down comment 1
Иноватор
преди 13 години
Добра мярка на Комисията, целяща прекратяване на установени порочни практики на намаляване на премията до неблагоразумни равнища, което застрашава финансовата стабилност на пазара по задължителната ГО, което от своя страна застрашава интересите и правата на изключително широк кръг застраховани лица и лица пострадали при пътнотранспортни произшествия.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 0 rate down comment 0
Анелия Ангелова
преди 13 години
Не съм съгласна, че брокерството е измислен бизнес. Това, че го правят измислени хора е друга тема. Знам какво е в офисите на компаниите през декември, когато е кампанията по ГО. Повечето застрахователи не могат да се справят само с отчетите на брокерите и агентите. А ако трябва да издават полиците и да си говорят с всеки потребител по отделно.... доста интересно ще стане. Замисляли ли сте каква е подготовката и мотивация на повечето застрахователни служители от най-ниското ниво, които се занимават с преки продажби да са коректни в обясненията и съпричасни към проблема и потребностите на клиента?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 0 rate down comment 1
liderr
преди 13 години
Застраховането е математика, статистика, анализи и прогнози. Търговията е за бакали.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 0 rate down comment 1
liderr
преди 13 години
Пропуснах, Богоев е пич! Браво!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 0 rate down comment 0
liderr
преди 13 години
Добре, така де бъде. Тогава какво пречи да се знае колко получава брокера за "труда си" ? Защо няколко брокера - собственост на директори на застрахователни комании си създават агентска мрежа, даже мултилевъл в нарушение на закона? И ЗАЩО БРОКЕРИТЕ ПРАВЯТ ПРЕДИМНО ЗАДЪЛЖИТЕЛНИТЕ ЗАСТРАХОВКИ? ЗАЩОТО СА ПРОСТО ИНКАСАТОРИ. Визирам тези няколко български брокерчета с английски имена, които са собственост на директори на компании или са на уволнени за измами служители. А дали застрахователите ще си повишат печалбите по този начин е най-малкото некомпетентно да се твърди такова нещо.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 0
temida
преди 13 години
абсолютно правилно решение на надзора, какви отстъпки, какви бонуси за задължителен елемент, който така или иначе трябва всещи шофьор да има. време е да се спрат непорочните практики в бранша.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 0
divinesweet
преди 13 години
Да има такава практика, но за големи клиент, които могат да разберат че брокера е положил усилия за да намери точното покритие на добра цена... Но както спящия бик отбеляза брокера може да реализира икономии от мащаба в продажбите, за разлика от застрахователя. представете си на ритейл пазара колко офиси трябва да има една компания за да осигури национално покритие и кога това ще стане рентабилно за пример някой мол и вместо едно офисче на брокер, списващ ГО, 15 на компании. за ви го поддържат толкова удобно. Дори и на едно място да ги има.. каква загуба на време.. 15 служителя, 15 обяснения каква е колата, от кога има собственика шофьорска книжка и още 10 въпроса.... За тази услуга и застрахователя трябва да си плаща. Специализацията е докарала индустриалната революция :) не е работа на застрахователя да продава.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
Гари
преди 13 години
Съгласен съм. Брокерът трябва да е консултант, който да помогне на клиента да избере най-добрата оферта и срещу това да получи заплащане от него. Не от застрахователната компания. Защото иначе ще препоръчва само този, който му дава най-голяма отстъпка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
divinesweet
преди 13 години
Гари не сте съвсем прав. Като ви се обикаля по офисите на компаниите никой не ви спира. Това което прави брокера е да предлага информацията в синтезиран вид и на едно място. Само за който иска. Това че пазара се *** е отделен въпрос. Мерките са на място. И те не пречат на брокерите, поне не на тези които си вършат работата.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още