Френският министър по европейските въпроси Лоран Вокие отново потвърди позицията на Париж, че България и Румъния не са готови за Шенгенската зона, пише Dnes.bg.
“Ние няма да участваме в разправии, които биха довели до отслабване на нашите граници и на капацитета на Европа да управлява и контролира миграционните потоци", посочи новият министър по време на дебати в Националното събрание, посветени на Европа.
"Франция го казва ясно: разбира се, че Румъния и България не са пред затворена врата, но трябва да бъдат спазени прости критерии", уточни той, потвърждавайки позицията на своя предшественик Пиер Льолуш.
"Първият прост критерий е, че трябва да бъдем сигурни за нашите граници", продължи Вокие, обяснявайки, че Румъния не признава граници с Молдова, а оттам преминават потоци.
“А ние признаваме една граница с Молдова и точно в това е проблемът, който представлява препятствие за Румъния и България да влязат в Шенгенското пространство. Ако ние им поверим нашите граници, легитимно е да имаме всички гаранции, че тези граници ще бъдат добре пазени с митничари, способни да прилагат всичката бдителност, която ние сме в правото си да очакваме. Днес това не е факт... В момента работата не е задоволителна ", добави той, цитирайки проблемите с корупцията в двете държави.
През миналия месец Льолуш посочи, че европейското решение за присъединяването на Румъния и България към Шенгенската зона не трябва да се взема преди лятото на 2011 г.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ