Проектът за петролопровода „Бургас-Александруполис" не е замразен, но практически по него не се работи, коментира ръководителят на „Транснефт“ (една от трите руски компании с общо 51% участие в компанията Trans-Balkan Pipeline за строителството на петролопровода) Николай Токарев, съобщи РИА Новости.
Във връзка с информацията, че България не е погасила в уговорените срокове задълженията си по проекта, Токарев посочва: „Преди месец имаше заседание на надзорния съвет на международната компания, на която партньорите (България, Гърция, Русия) все пак се договориха, че България при всички случаи ще компенсира направените разходи на руската и гръцката страна.“
„Сега, за съжаление, практически по проекта не се работи. Обаче не трябва да се казва, че сме го „замразили“. Но всичко се прави бавно“, допълва шефът на „Транснефт“. Той обяснява още: „Ние („Транснефт“) засега не планираме активни стъпки по проекта, тук е необходимо вземане на решение на политическо ниво. Не трябва да се тропа на врата, която не ти отварят“.
„Транснефт“ вече неведнъж се оплаква, че България не финансира своята част по проекта „Бургас-Александруполис“ и в резултат е натрупала задължения, пише РИА Новости.
Последната официална информация у нас във връзка с "Бургас-Александруполис" е отпреди два месеца, когато Министерството на околната среда и водите (МОСВ) постави отрицателни оценки и върна за доработване доклада за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС) и на приложения към него доклад за оценка на степента на въздействие върху зоните от Натура 2000 за инвестиционно предложение за изграждане на „Нефтопровод за суров нефт Бургас – Александруполис” за участъка от нефтопровода на територията на България. Очаква се до месец МОСВ да се произнесе относно поправките във връзка с направените препоръки. Само при положителна оценка работата по проекта може да продължи на наша територия.


Какво ще бъде времето в събота?
Полицията във Варна излезе с мерки за спокойни студентски празници
"Спартак" пусна билетите за мача с "Левски"
Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
Търговските вериги инвестират в устойчивост и адаптация към еврото
Airbus обещават да се справят с проблемите
Airbus намалиха целите си за доставка до края на 2025г
Патерсън: Рискът от заразяване при биткойн не е изчезнал
Над 500% поскъпване за ден: Китай извади нов конкурент на Nvidia
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Разбраха се: Тристранката постигна съгласие по Бюджет 2026
Желязков отвърна на Белобрадова за поднесената оставка и защо не я подписва
Още един депутат изгоря с подкуп в украинския парламент
Келеши летят с над 300 км/ч на Околовръстния път в София, похвалиха се в нета ВИДЕО
Една жена е загинала, а друга е тежко ранена при стрелба в Хърватия
преди 14 години Сега, за съжаление, практически по проекта не се работи. Обаче не трябва да се казва, че сме го замразили. Но всичко се прави бавно, допълва шефът на Транснефт. Той обяснява още: Ние (Транснефт) засега не планираме активни стъпки по проекта, тук е необходимо вземане на решение на политическо ниво. Не трябва да се тропа на врата, която не ти отварят.Много смешно! Интересно кой от кого се учи - дали Токарев от Бойко или Бойко от Токарев. Звучат еднакво глупаво :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар