БДЖ възобнови плащанията на главницата по заема към германската банка KfW за закупените 25 електрически мотриси марка Siemens, каза за Investor.bg изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев.
Главницата по заема, която остава да се изплаща, е около 124 млн. евро. През миналата година железниците са обслужвали само лихвата по този заем.
През януари българските железници са превели на KfW 2 млн. лв., а през всеки следващ месец плащанията ще бъдат по 1,7 млн. лева от главницата на заема, като на съответните падежи се плаща и лихвата.
Проблемът със забавените плащания по заема за мотрисите възникна през есента на 2011 г., когато от държавната банка KfW предупредиха, че при продължаване на бавенето на плащанията могат да изземат мотрисите. Опитите на министъра на финансите и на премиера при разговори с техните германски колеги да постигнат разсрочване на дълга не дадоха резултат.
Сега Йордан Недев посочи, че холдингът има възможност да отдели финансов ресурс за плащане на заема към германската банка благодарение на икономиите, реализирани чрез намаляване на честотата на движение на влаковете и съкращаването на персонал. Това са едни от основните мерки, които ръководството на компанията прилага от миналата година за повишавате на ефективността на железниците.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 13 години За хала на БДЖ може да се заключи дори по такива новинки "между другото", като например от днес. Международният влак Белград-София-Истанбул бил закъсал, наличните 8 пътници били извозени с автобус. Значи цял влак прекосява България по диагонал с 8 пътника вътре??? Преди 1 седмица покрай снеговете разбрахме, че от закъсалия влак от Габрово за Казанлък извадили 4 човека. Замръзналият влак, който не стигнал до Мездра, имал 12 пътника. Видяхте ли го на репортажа - локомотив и 3 вагона?! Ми това са 100-150 тона желязо, които БДЖ разхожда напред-назад заради 12 пътника с лично тегло 1 тон. Нафтата едно на ръка, ами износване на релсите, резервни части за вагоните, смазочни материали, почистване? Как излиза сметката при подобни цифри? отговор Сигнализирай за неуместен коментар