IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

БДЖ възобнови плащанията по заема за мотрисите Siemens

Компанията ще плаща по 1,7 млн. лв. месечно главница от заема към немската банка KfW

17:15 | 06.02.12 г. 1
Автор - снимка
Създател
БДЖ възобнови плащанията по заема за мотрисите Siemens

БДЖ възобнови плащанията на главницата по заема към германската банка KfW за закупените 25 електрически мотриси марка Siemens, каза за Investor.bg изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ ЕАД Йордан Недев.  

Главницата по заема, която остава да се изплаща, е около 124 млн. евро. През миналата година железниците са обслужвали само лихвата по този заем.

През януари българските железници са превели на KfW  2 млн. лв., а през всеки следващ месец плащанията ще бъдат по 1,7 млн. лева от главницата на заема, като на съответните падежи се плаща и лихвата. 

Проблемът със забавените плащания по заема за мотрисите възникна през есента на 2011 г., когато от държавната банка KfW предупредиха, че при продължаване на бавенето на плащанията могат да изземат мотрисите. Опитите на министъра на финансите и на премиера при разговори с техните германски колеги да постигнат разсрочване на дълга не дадоха резултат.

Сега Йордан Недев посочи, че холдингът има възможност да отдели финансов ресурс за плащане на заема към германската банка благодарение на икономиите, реализирани чрез намаляване на честотата на движение на влаковете и съкращаването на персонал. Това са едни от основните мерки, които ръководството на компанията прилага от миналата година за повишавате на ефективността на железниците. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:26 | 06.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

1
rate up comment 7 rate down comment 1
hariton
преди 12 години
За хала на БДЖ може да се заключи дори по такива новинки "между другото", като например от днес. Международният влак Белград-София-Истанбул бил закъсал, наличните 8 пътници били извозени с автобус. Значи цял влак прекосява България по диагонал с 8 пътника вътре??? Преди 1 седмица покрай снеговете разбрахме, че от закъсалия влак от Габрово за Казанлък извадили 4 човека. Замръзналият влак, който не стигнал до Мездра, имал 12 пътника. Видяхте ли го на репортажа - локомотив и 3 вагона?! Ми това са 100-150 тона желязо, които БДЖ разхожда напред-назад заради 12 пътника с лично тегло 1 тон. Нафтата едно на ръка, ами износване на релсите, резервни части за вагоните, смазочни материали, почистване? Как излиза сметката при подобни цифри?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още