България отново се нареди сред звездите в офшоринг и аутсорсинг индустрията, този път като популярна дестинация за фармацевтичния сектор.
Това е мнението на експертите според годишника на британската Национална аутсорсинг асоциация (NОА), изпратен на Investor.bg.
Страната ни, наред с редица пазари от Централна Европа, продължават да привличат вниманието на компаниите от фармацевтичната индустрия „с множество предимства“, които регионът и отделните страни предлагат.
Повишените разходи за разработка на нови лекарствени продукти накараха компаниите от сектора да търсят по-добри възможности за офшоринг, за да могат да постигнат определено ниво на рентабилност в развитието на своите продукти на глобално ниво, се посочва в доклада.
Големите фармацевтични компании традиционно инвестират в страни като Индия и Китай, които предлагат предимства като работна ръка с нужната квалификация, евтина земя и среда, подходяща за инвестиции.
Въпреки това немалък брой компании се насочват и към пазари като Чехия, Словакия, Унгария, Полша, Румъния, както и България.
Открояват се също и Хърватия, Сърбия и Словения, които заедно с гореизброените, водят ръста в развитието в областта на производството на фармакологично активни съставки (API).
Всички тези страни имат развит специализиран сектор от операции и имат капацитет да предложат нужното портфолио от продукти и услуги за сектора, се казва в доклада.
Глобална стратегия с регионален акцент
Като цяло развиващите се пазари се определят като изключително популярни за офшоринг дейностите на фармакологичната индустрия. Азия обаче напредва с все по-бързи темпове в развитието си.
През следващото десетилетие Азия се очаква да изпревари Европа по отношение на продажбите на лекарствени продукти, което ще бъде движено от ръста на ключови развиващи се пазари. Например до 2015 г. Китай се прогнозира да се превърне във втория по големина фармацевтичен пазар след САЩ.
Според доклада фармацевтичните компании ще трябва изоснови да преосмислят стратегията си по отношение на развиващите се пазари, като Китай, Индия, Русия и Бразилия. По-конкретно те ще трябва да предприемат подход, който е съобразен с регионалните специфики на всеки пазар, към който се насочват.
„85% от населението на света живее в развиващите се пазари и през последните пет години целият реален икономически ръст дойде от тези пазари“, коментира Патрик Киохан, вицепрезидент Проучвания и развитие за Азиатско-тихоокеанския регион в AstraZeneca.
С фокуса на компаниите върху развиващите се пазари фармацевтичната индустрия ще трябва да обърне внимание на различните изисквания на всеки от тези пазари, казва анализаторът Суета Шантикумар от Frost & Sullivan.
„Следователно ще има общ преход във фармацевтичната индустрия от предимно западно-ориентиран модел към глобален такъв“, добавя той.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна