Ден преди изтичането на крайния срок за покупка на тръжна документация за приватизацията на БДЖ „Товарни превози“ пакети са купени от трима потенциални инвеститори, съобщи за Investor.bg Владимир Владимиров, председател на съвета на директорите на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.
Единият пакет е купен от румънски инвеститор, а вторият от инвеститор представян от българско адвокатско дружество. Третият пакет е закупен от чешката железопътна компания Advanced World Transport.
Investor.bg получи информация от шефа на железничарския синдикат Петър Бунев, който съобщи, че румънският инвеститор е най-голямата железопътна компания GRUP FEROVIAR ROMAN.
Бунев обясни, че инвеститорът, който е предявил интерес през адвокатското дружество при всички положения е един от собствениците на "Българска Железопътна компания" АД, която се занимава с превоз на вътрешни и международни товари. Според Бунев хората, които стоят зад БЖК, отново са румънци, които държат яхтения сектор у нас.
"Все още не сме сигурни кой точно от двамата инвеститори ще придобие пълния комплект акции в "Товарни превози", но със сигурност ще наблюдаваме преки опити за монопол над товарните превози. За каква либерализация на превозите ще можем да говорим, ако компанията, която закупи товарните превози е същата, която държи и най-големия пазарен дял сред частните инвеститори в сектора", попита реторично Бунев.
По повод чешката фирма Бунев призна, че не е очаквал те да закупят тръжни документи.
Той спомена, че утре, 5-и юли, когато е последният срок за подаване заявления за участие в приватизацията, се очаква документи да закупят още 2 компании.
Според Бунев едната ще бъде руската държавна железопътна компания ОАО РЖД, а другата - Австрийските железници, които преди години приватизираха товарните превози на Унгария.
Депозитът за участие в конкурса е в размер на 20 млн. евро.
Investor.bg изпрати запитване до изпълнителния директор на ОАО РЖД Владимир Якунин, но той не пожела да коментира дали представляваната от него компания има интерес към българския превозвач.
„Преди два месеца представител на руските железници официално съобщи за подобен интерес, но засега нямаме потвърдена информация от Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол“, допълни Владимиров.
По негови думи се очаква най-рано утре официално да станат ясни имената на кандидатите за приватизацията на „Товарни превози“.
До участие в конкурсната процедура не се допускат консорциуми, офшорни дружества, както и лица, които имат непогасени, изискуеми публични задължения към българската държава, лица, които са в ликвидация, лица обявени в несъстоятелност или са в производство за обявяване в несъстоятелност, както и лица осъдени за банкрут.
*Допълнена в 17:53 ч.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?