Офертата за покупката на държавната строителна компания „Техноекспортстрой“, подадена от "АТ Инженеринг 2000", е на стойност между 50 и 60 млн. лв. Това съобщи в интервю за Investor.bg изпълнителният директор на Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол (АПСК) Емил Караниколов.
Офертата е била официално отворена днес, като предстоят уточнения върху предложението, поясни Караниколов.
"Екипите ни ще разгледат офертата и предполагам през следващата седмица ще излязат със съответните предложения, адресирани до изпълнителния съвет на агенцията", посочи Караниколов. По повод липсата на интерес от другите кандидати, които купиха документация за "Техноекспортстрой", шефът на агенцията заяви, че няма обяснение защо никой от тях не подаде оферти.
Преди да обяви конкурса, агенцията проведе 2 неуспешни опита да продаде държавната компания. Караниколов припомни, че "АТ Инженеринг 2000" всеки път е купувала документи за търговете, без да се стигне до обвързваща оферта обаче.
Предложената от държавата начална цена на първия търг от 68 млн. лв., беше намалена до 60 млн. лв. при повторното наддаване, за да се стигне до окончателното й отпадане при третата процедура.
Въпреки че при първия търг бяха купени документи от гръцката компания "Актор", строител на участъци от магистралите "Тракия" и "Струма", както и "Адванс пропъртис" на братята Кирил и Георги Домусчиеви, никой от тях не подаде оферти. При третaта процедура документи за сертифициране подаде и варненскатафирма "Хидрострой", но впоследствие се отказа от участие.
Коментирайки ценовото предложение на сегашния кандидат, шефът на агенцията обясни, че "със сигурност оферираната цена е над справедливата пазарна стойност, определена от държавата, която е около 50 млн. лв.
Тепърва екипите на агенцията ще проверяват и дали всичко по предложения проект на договора отговаря на посочените от държавата изисквания към купувача.
На въпрос на Investor.bg какво ще стане при неодобрение на договора, Караниколов обясни, че бъдещето на "Техноекспортстрой" ще се реши след съответните консултации с министъра на финансите.
По повод предстоящата повторна процедура, която се подготвя по раздържавяването на "БДЖ Товарни превози" шефът на агенцията съобщи, че международната консултантска компания Ernst & Young е приела и със сигурност ще работи по изграждането на маркетинг кампанията на сделката.
До края на следващата седмица ще стане ясно дали други консултантски къщи, заявили интерес, ще предложат услугите си за търсене на стратегически инвеститор за компанията.
Цялото интервю с изпълнителния директор на Агенцията за приватизация можете да прочетете в Investor.bg следващата седмица!


Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Тръгна петиция против отдаването на кортовете в "Чайка" на частни клубове
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ
Рецептата Dnes: Пълнена скумрия с орехи за Никулден
Ген. Атанасов: Ако този вот на недоверие не мине, ще се усилят протестите
Мирослав Великов победи в "Игри на волята", грабна чек за 100 000 лв.
преди 13 години Дали не става въпрос за поредната схема, т.к. въпросната фирма вече е изкупила на безценица "Пътна сигнализация"?http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2011-12-21&article=393279 отговор Сигнализирай за неуместен коментар