Исканата от експертите промяна в таксите за пренос на електроенергия изглежда няма да е лесна. Въпросът със сигурност няма да бъде решен в рамките на два-три месеца, коментира в ефира на Bulgaria On Air Антон Иванов, член на Управителния съвет на Българския енергиен форум.
Той обясни, че зад задълженията на Националната електрическа компания (НЕК) стоят възможни приходи от пренос. „Ако се намалят таксите на пренос, задълженията на компанията ще растат. Проблемът е, че ако бъде премахната таксата, как НЕК ще се откаже от определени приходи. Това би означавало, че НЕК, трябва да се раздели със свои скъпоструващи намерения“, коментира експертът.
Той допълни, че отделянето на Електроенергийният системен оператор (ЕСО) от НЕК е важна стъпка за реформата в сектора. „Другата е преструктуриране на губещите структури, за да не натоварват сметките на всички потребители“, каза Иванов. По думите му логиката за отделяне на регулатора от държавната администрация е все по-видима.
Иванов коментира и изнесените преди ден доклади на Европейската комисия и на Световната банка за оценка на енергийния сектор у нас. По думите му те са потвърдили част от оценките, направени от местни експерти.
Една от интересните препоръки на международните специалисти е тази за затваряне на енергийни мощности. „До 2030 г. според тях няма да имаме нужда от нови мощности, а напротив. Това означава затваряне на въгледобивни мини“, коментира Иванов.
Другата важна мярка е закриване на БЕХ с препоръка „мениджмънтът да разкрива своите свръзаности". "Това е показателно, че някои действия са били резултат от една недобра практика и лобизъм“, заяви експертът.
В този смисъл според него правителството ще се сблъска с прилагането на мерки от заложените предизборни програми и новата реалност след докладите. Той коментира, че външните експерти ще намерят начин да потърсят отговори на въпроса за случващото се в сектора след време.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт