fallback

Ясни са пeриметрите на третия лъч на метрото в София

За изграждането на третия лъч ще са нужни около 720 млн. евро. Дължината му ще бъде близо 17 км, а по нея ще има 19 станции

11:02 | 09.07.13 г.

Проектът за третия лъч на софийското метро вече е готов. "Подготвяме апликационна форма, която да внесем за одобрение и финансиране от фондове на ЕС", обясни шефът на столичния "Метрополитен" Стоян Братоев при инспекцията на строителството на подземната железница.

Очаква се третият лъч на софийското метро да струва около 720 млн. евро. Дължината му ще бъде близо 17 км, а по нея е предвидено изграждането на 19 станции. Според предварителни прогнози третият метродиаметър ще обслужва 169 хил. пътници дневно.

По-голямата част от третия лъч ще бъде открита. Той ще тръгва от колелото на трамвая на бул. „Ботевградско шосе” и ще има 3 метростанции по бул. „Владимир Вазов”. Следва една при Театър „Зад канала”, а следващата ще е на Орлов мост, където ще има връзка с първата линия на метрото.

Станцията при НДК пък ще се свързва с втората линия на метрото от „Надежда” до „Лозенец”.

След НДК третият лъч продължава към кръстовището на булевардите „България” и „Гешов”, където вече ще бъде изградена естакадата и новото трамвайно трасе.

След това подземната железница ще мине през „Красно село” и „Овча купел” и ще стигне до Околовръстното. Последната спирка ще е при жп линията София – Перник и там ще бъде открита нова гара.

На първата и на последната спирка ще има буферни паркинги за 1000 автомобила, обясни инж. Братоев.

Според прогнозните планове линията може да бъде завършена през 2018 г. С нея делът на подземната железница в схемата на градския транспорт вече ще достигне над 50%.

Повече новини за България прочетете в Dnes.bg

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:11 | 11.09.22 г.
fallback