IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

“Български пощи” трябва да се ориентира към електронните услуги, смята Папазов

Ако ръководството не подобри работата на компанията, ще се помисли за неговата смяна, каза министърът

17:36 | 20.11.13 г.
“Български пощи” трябва да се ориентира към електронните услуги, смята Папазов

За да реши проблемите си, “Български пощи” трябва да преосмисли същността на дейността си, тъй като голяма част от услугата, която предоставя, е остаряла и неефективна. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов на заседание на Комисията по транспорт.

Според него дружеството по-скоро трябва да се ориентира към електронните услуги. Не е достатъчно единствено да дискутираме държавната субсидия за универсалната пощенска услуга, каза министърът.

„Министерството на транспорта си свърши работата не в пълна степен на компенсацията, но в бюджета не бяха предвидени средства за универсалната пощенска услуга и се наложи оптимизация на средствата”, добави той.

Папазов представи детайли от оздравителната програма на пощите. Тя включва стабилизиране на състоянието на предприятието, оптимизиране на разходите, инвестиции и други. Целта е дружеството да приключи през 2014 – 2015 година с положителен финансов резултат. Изготвена е и краткосрочната стратегия за развитието на дружеството за периода от 2013 г. до 2015 г”, каза още министърът.

“Български пощи” разполага с 2981 пощенски клона, от които 1808 са на загуба. Населените места, които дружеството обслужва, са общо 5800. Автомобилите, които притежава са 519“, каза изпълнителният директор на компанията Пламен Павлов в отговор на въпрос на депутата от “Коалиция за България” Петър Мутафчиев.

“Либерализацията на пазара се отрази на „Български пощи”, защото другите оператори предлагат универсалната пощенска услуга само на местата, където те имат печалба - това е нормално, защото те са търговски дружества. На същите места и ние имаме печалба. Но не можем да спрем да доставяме там, където не реализираме такава, защото по закон сме задължени да доставяме до всички населени места”, обясни ситуацията Павлов.

На заседанието на комисията бе засегнат и въпросът за повишаването на заплатите на служителите в дружеството с 10%. Това бе обещание, дадено от ресорния министър Папазов преди повече от месец, когато служителите се вдигнаха на протест в столицата. Шефът на синдикатите в пощите Георги Бочев уточни, че е получил информацията, че средства за увеличаване на заплатите няма.

Министър Папазов обясни пред Investor.bg, че това твърдение е абсолютно невярно. “Парите, които бяха дадени на пощите бяха отчасти и за увеличение на заплатите. Каквото успях да направя като министър, го направих. Сега всичко е в ръцете на ръководството. Аз обаче знам, че обещаното увеличение ще бъде изпълнено”, категоричен бе Папазов.

Той изтъкна, че ако ръководството на “Български пощи” не успее да се справи със ситуацията и не подобри работата на компанията, ще се помисли за смяна на цялото ръководството в бъдеще.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:05 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още