"БДЖ няма да фалира, въпреки че такава информация се разпространява из медиите", заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, цитиран от БНР. Същевременно той не отрече, че преговорите с кредиторите са трудни, но заяви, че според него нещата ще се нормализират.
Само през последните месеци дългът е намален с 11%, заяви той. По думите му дължимата сума от БДЖ възлиза на 600 млн. лв.
Според Папазов трудностите идват от факта, че една от банките не желае да преговаря и дори вече е запорирала сметките на БДЖ. Все пак преговорите с другите кредитори продължават и министърът е оптимист, че страната ни ще излезе успешно от създалата се трудна ситуация.
Основният проблем според него е фактът, че доверието на кредиторите към БДЖ е спаднало драстично и сега дружеството ще трябва да си го върне.
"Всъщност кредиторите никога не са били ощетявани. Въпреки това ще се наложи в преговорите с кредиторите да се включат висши представители на министерството", казва Папазов, добавяйки, че очаква вземане на подобно решение на утрешното оперативно събрание на Министерски съвет.
Основната цел е да се разсрочи плащането на дълговете за близките 10 години. Това е най-благоприятният вариант за разсрочване от посочените осем от транспортното министерство.
Припомняме, че в началото на април Папазов заяви пред депутатите от ресорната парламентарна комисия, че ведомството му е предложило на кредиторите на БДЖ осем варианта за разсрочването на дълговете на дружеството. Тогава той уточни, че ако дълговете на превозвача не бъдат разсрочени за поне 8 години, компанията няма да се справи без помощта на държавата.
Папазов не скри също, че се работи по повишаване нивото на обслужване на пътниците. А за тази цел трябва да се направят някои промени в ЖП транспорта. "Основна цел през следващите месеци ще бъде да направим ремонтно предприятие, да има възможности да поддържа и нова техника, да извършва гаранционни и следгаранционни прегледи и поддръжка. В момента имаме 12 бази с по 3 хиляди служители, но те не могат да изпълняват големи задачи", добави още министърът, цитиран от БНР.
До края на годината би трябвало да се завърши и електронизацията на БДЖ, заяви още Папазов.
По-рано днес Папазов участва в официално въвеждане в експлоатация на модернизираната железопътна отсечка Михайлово – Калояновец, част от проекта за рехабилитация на линията Пловдив – Бургас. "Откриваме втория железопътен проект, изграден със средства от Оперативна програма „Транспорт“, заяви министърът по време на церемонията. „Другите два лота, които са част от линията Пловдив – Бургас и са в процес на изграждане, са достигнали между 70 и 80 % изпълнение“, каза още Папазов. Очаква се те да бъдат завършени до края на тази година. По думите му целта е до 2020 г. по-голяма част от линията да позволява скорост от 160 км/ч.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка