IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Липсата на реклама спъва развитието на винения туризъм

В България има около 300 изби, готови да приемат гости

17:08 | 25.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Липсата на реклама спъва развитието на винения туризъм

Липсата на реклама спъва развитието на винения туризъм в страната, каза днес във Варна председателят на Българската асоциация на сомелиерите и виноценителите Стефка Свещарова, цитирана от БТА.

Тя уточни, че в страната има около 300 изби, които могат да приемат чуждестранни гости. Винените турове обаче са много малко и в тях се включват само индивидуални участници, няма масовост, тъй като голяма част от гостите предпочитат други питиета, а не вино, посочи Свещарова.

По думите й един от сериозните проблеми пред бранша в страната е и това, че няма единодействие. Всеки работи сам за себе си и е редно държавата да наложи правила и да се постигне единство, каза Свещарова.

Винената култура на българския потребител все повече се развива, допълни експертът. Според нея големите винпроми вече залязват и бутиковите изби, които произвеждат вино от определени региони, стават все по-актуални.

Стефка Свещарова участва днес в откриването на изложението "Вино и храна" във Варна. На форума се представят повече от 40 български изби. В рамките на изложението е представена и ретроспективна изложба за производството на вино през вековете.

Акцент в експозицията е началото на този тип бизнес във Варненския регион в края на 19 век.

Последна актуализация: 03:24 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Икономика и политика виж още

Коментари

Финанси виж още