IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

ЧЕЗ възрази срещу липсата на такса за включване на тока за некоректни клиенти

Без такса разходът по възстановяването на услугата ще бъде покрит и от коректните клиенти, заявиха от дружеството

12:06 | 05.06.14 г.
ЧЕЗ възрази срещу липсата на такса за включване на тока за некоректни клиенти

Срещу липсата на такса при възстановяване на прекъснат достъп до мрежата при неплатени сметки възразиха от ЧЕЗ Електро и ЧЕЗ Разпределение по време на публичното обсъждане на предложените от дружествата нови Общи условия в договорите пред Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР).

Предложението на работната група на регулатора е при спряна услуга заради неплатени сметки, достъпът до мрежата и възстановяването на доставката на електричество да бъде безплатно.

Зорница Генова, търговски директор на ЧЕЗ България, обаче коментира, че и прекъсването, и възстановяването на услугата е разход за компанията и той би трябвало да се поеме от лицето, което го е предизвикало. "В противен случай ще бъде нарушен балансът между коректните и некоректните клиенти на дружеството", допълни тя.

Таксата за повторно включване сега е 19 лева за стандартната услуга. Разходът няма как да изчезне, а ще бъде част от оперативните разходи на дружеството,  тоест ще бъде покрита от всички клиенти - коректни или не, поясни Генова.

От електроразпределителното дружество коментираха, че част от корекциите на работната група върху предложението на ЧЕЗ са без ясни мотиви. Сред тях например е желанието на енергийния регулатор да се подписват индивидуални договори, като предложението на дружеството е клиентите да подписват съгласие с Общите условия, което не противоречи на законовата уредба. Според представители на обществени организации, които присъстваха на заседанието, липсата на индивидуални договори е нарушение на европейските директиви и Общите условия не са договор.

Работната група иска и по-дълъг срок за промени в партидите - от 30 дни до 6 месеца. Мотивът е, че в случай на смърт на титуляра, наследниците имат "по-сериозни грижи от това да променят партиди". Клиентите не са активни при каквато и да е промяна в обстоятелствата - на собствеността, отдаване под наем и т.н., коментира от своя страна Зорница Генова. "Идеята ни е да спрем издаването на фактури именно на починали лица, което медиите отразиха", каза тя и допълни, че и сега се отчитат спецификите на казусите за промяна на партидите.

ДКЕВР иска в Общите условия на ЧЕЗ Електро да бъде записано и задължително уведомление за спиране на електричеството при неплатени сметки в тридневен срок по "избран от клиента начин". Генова обаче посочи, че начинът не е фиксиран. "Клиентът може да поиска лично изпълнителният директор да го уведоми. Хората могат да проявяват всякаква креативност", допълни още тя. Според нея проблем има и по отношение на заявлението за уведомление, тъй като практиката показва, че клиентите не са активни. 

Корекциите предвиждат още и в срок от 30 дни жалбите за проблеми да бъдат разгледани, да им бъде отговорено и проблемът да бъде отстранен. Практиката на ЧЕЗ и сега е такава, че разглежда и отговаря на жалбите на клиентите. В някои случаи обаче проблемите са технически, а решаването им изисква изготвянето на проект, съгласуването им с различни институции, което отнема по-дълъг срок.

При лошо качество на предоставената енергия ЧЕЗ трябва да намали сметката с 50%, а не както досега - с 10%, посочва работната група. Зорница Генова коментира, че обезщетението сега е достатъчно. Тя допълни, че много малка част от жалбите са основателни и действително е било установено нарушено качество.

Общите условия на ЧЕЗ ще бъдат разгледани на закрито заседание на 30 юни.

В седмицата след 16 юни ще има експертна среща между представители на ЧЕЗ и на ДКЕВР.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:58 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още