Железопътните превозвачи ще плащат глоба от 2 хил. до 5 хил. лева, ако не предоставят билет или друг превозен документ на своите пътници. Това предвижда проект за промяна в Закона за железопътния транспорт. Превозвачите ще бъдат глобявани и при отказ да дадат необходима за пътниците информация.
Според сега действащото законодателство на превозвачите се налагат глоби в същия размер, но с уточнението ако не предоставят билети на гари, на които няма билетно гише.
Промените, публикувани на сайта за обществено обсъждане, се правят след изпратено мотивирано становище от страна на Европейската комисия, става ясно от мотивите за промените. Според Брюксел страната ни неправилно транспонира европейското законодателство за безопасността на железопътния транспорт.
Част от промените предвиждат още железопътни превозвачи и без издадени лицензи да могат да извършват превози през железопътната инфраструктура, макар и само до „първата гара“.
Задължително условие обаче остава превозвачите да имат сертификат за безопасност.
Всеки, който иска да получи пълен достъп, задължително ще следва да има и сертификат за безопасност, и лиценз. Това се прави след коментарите от Брюксел, че заложеното в българското законодателство правило само превозвачи и с лиценз, и със сертификат за безопасност да имат достъп до инфраструктурата е прекалено ограничително.
Законът вече дава и определение на понятието жп превозвач, което беше слабост на предишната норма, посочена от Европейската комисия.
Железопътното предприятие е търговец, притежаващ лиценз за извършване на железопътни превози, валидна на територията на държавите от Европейския съюз, както и търговец с предмет на дейност превоз на пътници и/или товари с железопътен транспорт, като предприятието осигурява локомотивна тяга.
Железопътно предприятие е и търговец, който осигурява само локомотивната тяга, предвиждат още текстовете.
В законопроекта са направени предложения, които да гарантират независимостта на органа, разследващ произшествията и инцидентите в железопътния транспорт, което също е поискано от Брюксел.


Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Над 12 000 именици във Варна празнуват на Никулден
Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Наводнени булеварди в Пловдив, свлачище на пътя Асеновград-Смолян
Вижте резултатите от официалния кантар на SENSHI 29
Николай Денков за счупеното доверие: Този начин на управление трябва да бъде наказан
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.