Плановете за изграждането на нов път с естакада до терминал 2 на Летище София се рестартират. Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е обявило обществени поръчки за проектиране и строителство на съоръжението и за консултантска услуга и строителен надзор, показва справка в регистъра на Агенцията за обществени поръчки.
Общата индикативна стойност на двете поръчки е за 13,67 млн. лева, като само за проектирането и строителството са предвидени 13,4 млн. лева. Финансирането вероятно отново ще е с пари от бюджета на транспортното министерство.
Оферти по процедурата за проектирането ще се приемат от ведомството до 24 септември, а за консултантската услуга – до 23 септември.
Новата пътна връзка е категория градска магистрала от ІІ клас с дължина от малко над километър, като в т.ч влиза и мостовото съоръжение с дължина от почти 350 м. Разрешението за строеж е издадено от регионалното министерство още през 2005 г. и е влязло в сила през 2006 г.
Терминал 2 на Летище София беше открит официално в края на 2006 г., дни преди България да стане член на Европейския съюз (ЕС). До него се планираше да има нов, по-пряк път с естакада, който така и не беше реализиран заради споровете със собствениците на имотите и недостатъчно финансиране. Стойността на проекта с дължина от малко над 1,3 км беше над 8 млн. лева.
Търгът за строителството беше спечелен от „Мостстрой“. През 2006 г. фирмата дори започна работа по обекта, който беше обявен за национален, но беше принудена да прекрати дейностите.
Експерти са направили три проверки на извършените строителни работи в началото на тази година. Констатациите са, че като цяло изградените подпорни стени и стълбове са в добро състояние, но армировката, която е била оставена за продължаване на строителството, е изрязана и открадната. Затова ще се наложи частично разрушаване на бетона за полагане на необходимата нова армировка.
Частично ще се разрушат и някои от изградените вече стълбове, ще се правят корекции и по пилотите на фундаментите на някои от стълбовете. Ще трябва да се разчистят и незаконни депа за строителни отпадъци, които са възникнали в района.
Новият проектант трябва да преправи конструкцията на естакадата, за да може върху нея да се поставят шумоизолиращи огради и предпазни парапети. Ще трябва да се проверят и актуализират и одобрените инвестиционни проекти и да се разработят работни проекти.


Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
преди 10 години Метро до терминал 2, нов път до терминал 2, а в същото време Уиз ер стана най-голямата авиокомпания в България и никой нищо не мисли за връзките с терминал 1 от където летят. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Може би за автомобили... знам ли... ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години И за къф *** като вече има метро дотам??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар