В България липсва съвременен винен маркетинг, но се изгражда винена култура. Образованието по винен маркетинг изисква финансова инвестиция, много четене и много дегустиране. Това коментира виненият консултант Яна Петкова, която беше един от лекторите на шестата конференция "Образование и бизнес", организирана от Bulgaria ON AIR с подкрепата на Bloomberg TV Bulgaria.
„Професията винен консултант е с голям потенциал, но не е позната в България. Какво означава да си едновременно винен консултант, дегустатор и журналист – трябва да познаваш историята, географията, климата, законите и вината от всеки винен район, от всяко винено кътче по света. Да знаеш как да да дегустираш и да оценяваш вината като качество, пазарна стойност и живот, наречен потенциал. Да можеш да правиш маркетингови анализи за сегашни и бъдещи пазарни тенденции и да обичаш истински виното“, коментира Петкова, която притежава диплома от WSET - британска образователна институция, световен лидер в образованието в света на виното и спиртните напитки.
По думите ѝ WSET е малко позната в България, но е престижно учебно заведение, което е стандарт за най-доброто световно образование в бранша.
В него през учебната 2015/2016 година 72 хиляди кандидати са държали изпити от различни нива на WSET по света, а 250 дипломанти са завършили и получили дипломи през миналата година.
„Образованието по винен маркетинг може да бъде кауза и награда”, убедена е Петкова.
Според нея българското вино никога не е било толкова добро, колкото към сегашния момент.
“То има нужда от адекватно представяне в обществото и на световния винен пазар, което виненият маркетинг може да му даде, за да може то отново да намери своето място на винената карта на света. Професията е за хора, за които каузите имат значение", посочи консултантът.
Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria


Паника заради еврото: Хората се страхуват от измами и скок на цените
Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Затвориха Прохода на Републиката заради румънски камион
Времето утре: Валежите постепенно ще спират
Задействаха BG-АLERT в Бургаско, две реки преливат
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
преди 8 години В моята фамилия вино винаги се е пило, главно червено.Дядо ми правеше виното в каци и бурета още от неговия дядо, т.е. мой пра-прадядо.Гордо продължавам традицията, всяка година залагам 200-300-400л. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години В БГ данните са винена култура са от времето на траките.Само по времето на хан Крум са били коренени лозите.Което най-вероятно е само слух, защото той 'караше да пият от нея (чашата) вождовете...' не вода, предполагам.Горбачов също имаше идея да корени лозята, но бай'Тошо не я прие. отговор Сигнализирай за неуместен коментар