Наложително е изграждането на "Дунав мост 3". Логично е да има такова съоръжение, но е необходимо време, защото решението е политическо. Това заяви по БНТ Искрен Веселинов, депутат от Обединените патриоти, народен представител от Русе.
По думите му съоръжението може да работи сега и да носи сериозни доходи.
"На трафикът трябва да се гледа като на вид бизнес. От него страната ни може да печели и то не само такси, а икономическо развитие, по-сериозна стратегическа позиция. Трябва да правим инфраструктура, която следва транспортни потоци. В момента най-развит е коридор номер 9, който обаче търпи своеобразна корекция. Говорим не само за трафик към Турция, почти наравно той се движи към Свиленград и Югозапада”, каза Искрен Веселинов.
По думите му последният ремонт на този път е през 1999 година, а той е един то най-натоварените, особено за тежкотоварни автомобили. Това е един път опасен път, но и път, който има нужда от развитие, защото създава възможности, каза той.
Веселинов заяви още, че се обсъжда идеята за магистрала между Русе и Велико Търново като в момента проектът е на етап обсъждане на ОВОС. Изграждането е абсолютно наложително - дали с национални или европейски средства, заяви депутатът.
С въвеждането на тол системата ще се генерират пари в пъти повече - от 700 млн. до 1 млрд. лева годишно допълнително. Това ще даде възможност за развитие на инфраструктурата, посочи още той.
"Дунав мост 1" не може да поеме големия трафик на превозни средства и трябва да бъде изграден нов мост при Русе-Гюргево, за да се реши проблемът със задръстванията* при граничния пункт. Това е мнението на представители на български и румънски институции, които проведоха работна среща по инициатива на областния управител на Русе, предава БТА.
За първите осем месеца на 2016 г. през „Дунав мост 1” са преминали между 750 000 и 760 000 превозни средства, докато през тази година говорим за 1 370 000, стана ясно на срещата. На този фон капацитетът на моста няма как да се повиши – има по една лента във всяка посока и няма как да поеме по-голям трафик.
Нику Мардале от Окръжния съвет на Гюргево посочи, че според анализи от 2014 г. изграждането на втори мост ще струва около 250 млн. евро.
Директорът на Областното пътно управление в Русе Ростислав Стефанов предложи като най-удачно местоположението на новия мост да бъде край Източната промишлена зона - на около 3 км от сегашното съоръжение в посока град Мартен. Това място е избрано и за начало на магистралата Русе-Велико Търново.
Междувременно предстои отварянето на зона „Изток” на „Дунав мост 1”, която ще реши проблема при влизане в България – поне временно.
* Допълнена информация


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?
преди 8 години Наложително е да имаме трети мост на Дунав, защото втория го построихме на май**та си във Видин. Затова и втория мост поема малък трафик, защото е далеко от всичко. Ако беше да изберем по-централно място и съответно по-удобно за транспорт, като Свищов или Никопол, тогава нямаше да има такива проблеми. отговор Сигнализирай за неуместен коментар