През 2019 г. ще започне активна реклама на българските балнео и СПА дестинации, каза днес във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от БТА.
Министърът припомни, че вече са разработени 7 маршрута за такъв тип почивка или рехабилитация. А до края на септември трябва да приключат дискусиите кои обекти ще бъдат включени в тях. След това ще бъдат изработени интерактивни карти, както и други рекламни материали за възможностите на българския балнео и СПА туризъм.
Единият от маршрутите обхваща Черноморието, припомни Ангелкова. Планирано е в него да влязат 15 обекта от областите Добрич, Варна и Бургас.
Балнео и СПА туризмът ще даде възможност страната ни да стане целогодишна дестинация, допълни министърът. По думите ѝ развитието на тези маршрути ще допринесе чуждестранните туристи да не свързват Черноморието само с плажа и слънцето. Тя допълни още, че те чудесно могат да се съчетават и с разработените културно-исторически и винено-кулинарни маршрути.
Във Варна днес Николина Ангелкова взе участие в дискусия, посветена на балнео и СПА дестинациите у нас.
СПА дестинациите ще бъдат рекламирани на всички големи форуми с участието на министерството и в интернет платформата I love Bulgaria. Ведомството работи и по проект, който проучва актуалните нагласи в търсенето на туристическите продукти, уточняват от министерството. Германските туристи например свързват България преди всичко с плажовете и почивка на море, а балнео- и СПА услугите заемат 5-о място в предпочитанията им. Това означава, че трябва да развиваме този вид туризъм и да засилим търсенето му, каза Ангелкова.
Министър Ангелкова обърна внимание и върху връзката между проекта за дестинациите и здравния туризъм. Сътрудничим си с Министерството на здравеопазването, което работи по транспонирането на Директивата за трансгранично лечение на пациенти.
България е изключително богата на минерални извори и заема второ място в ЕС след Исландия по запаси. Чрез СПА дестинациите министерството подпомага усилията на общините и туроператорите. Целта е това, което вече е създадено като продукт, да бъде рекламирано още по-фокусирано и да привлича вниманието, включително с големия потенциал на Черноморието, посочи министърът на туризма.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?