През 2019 г. ще започне активна реклама на българските балнео и СПА дестинации, каза днес във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, цитирана от БТА.
Министърът припомни, че вече са разработени 7 маршрута за такъв тип почивка или рехабилитация. А до края на септември трябва да приключат дискусиите кои обекти ще бъдат включени в тях. След това ще бъдат изработени интерактивни карти, както и други рекламни материали за възможностите на българския балнео и СПА туризъм.
Единият от маршрутите обхваща Черноморието, припомни Ангелкова. Планирано е в него да влязат 15 обекта от областите Добрич, Варна и Бургас.
Балнео и СПА туризмът ще даде възможност страната ни да стане целогодишна дестинация, допълни министърът. По думите ѝ развитието на тези маршрути ще допринесе чуждестранните туристи да не свързват Черноморието само с плажа и слънцето. Тя допълни още, че те чудесно могат да се съчетават и с разработените културно-исторически и винено-кулинарни маршрути.
Във Варна днес Николина Ангелкова взе участие в дискусия, посветена на балнео и СПА дестинациите у нас.
СПА дестинациите ще бъдат рекламирани на всички големи форуми с участието на министерството и в интернет платформата I love Bulgaria. Ведомството работи и по проект, който проучва актуалните нагласи в търсенето на туристическите продукти, уточняват от министерството. Германските туристи например свързват България преди всичко с плажовете и почивка на море, а балнео- и СПА услугите заемат 5-о място в предпочитанията им. Това означава, че трябва да развиваме този вид туризъм и да засилим търсенето му, каза Ангелкова.
Министър Ангелкова обърна внимание и върху връзката между проекта за дестинациите и здравния туризъм. Сътрудничим си с Министерството на здравеопазването, което работи по транспонирането на Директивата за трансгранично лечение на пациенти.
България е изключително богата на минерални извори и заема второ място в ЕС след Исландия по запаси. Чрез СПА дестинациите министерството подпомага усилията на общините и туроператорите. Целта е това, което вече е създадено като продукт, да бъде рекламирано още по-фокусирано и да привлича вниманието, включително с големия потенциал на Черноморието, посочи министърът на туризма.