България няма достатъчно голям индустриален капацитет, който да отговаря на новите регулации за биодизела, смята Гергана Андреева, изпълнителен директор на Българска асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика“, в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
През изминалата седмица парламентът прие въвеждане на 6-процентов задължителен минимален праг за биогоривата в крайното потребление на енергия в транспортния сектор.
Бензиностанциите ще трябва да предлагат на пазара за дизелови двигатели горива със съдържание на биодизел от минимум 6%, като 1% ще бъдат горива от ново поколение.
Конвенционалните биогорива са произведени от суровини от хранителни, фуражни и енергийни култури, отглеждани върху земеделски площи.
Андреева коментира резултатите от нормативни промени като пореден израз на нежелание на управляващите за диалог с транспортния бизнес.
С изменението на закона за възобновяеми енергийни източници (ВЕИ) се прилагат изискванията на европейското законодателство за държавна помощ при производството на енергия от ВЕИ.
Андреева посочи като „особен проблем“ за селскостопанския сектор в страната този 1%, който представлява биогорива, добивани от биологични отпадъци като слама и животинска тор. Този процент ще лиши от употреба близо 40 тона маслодайни култури, отгледани именно с тази цел.
Това означава, че част от производството на маслодайни култури ще трябва да се преориентира към други индустрии.
Според нея не е ясно определено и количеството органични отпадъци в страната, които ще бъдат необходими за производството на този 1% биогорива.
Андреева отбеляза, че подобен тип отпадъци са широко използвани при производството на биохрани и биоземеделски култури.
Целия разговор вижте във видеото


1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците
Оставка на правителството няма да е заплаха за България в Еврозоната
„Байерн” надигра „Щутгарт” с хеттрик на Кейн
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР


преди 7 години те пък сега щото слагат 5 % -та добавка в бензина... (освен по документи)вие да познавате някой български земеделски производител дето произвежда биогориво и да го продава на Лукойл? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Лелееее колко си проооооост....... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години био дизела е една от най големите глупости идвала на акъл на човечеството ... да гориш храна за която преди това си изсекъл гори зада има ниви, после си ги торил, пръскал, горил друг дизел зада ги ореш и копаш и да си мислиш че е еко и помагаш на природата е цинично ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар