Проблемът и причините за гражданското недоволство в страната са не толкова скъпото гориво, а много ниските заплати.
Около това мнение се обединиха бившият заместник-министър на енергетиката Явор Куюмджиев и енергийният експерт Димитър Иванов, които коментираха в студиото на "България сутрин" на Вulgaria ON AIR продължаващите протести по улиците.
От няколко дни граждани блокират основни пътни артерии, недоволни от високите цени на горивата и от ниския стандарт на живот. Очакванията са най-масови те да са в неделя и понеделник в София. Нова стратегия на протестиращите, която се организира в социалните мрежи, предвижда тридневна окупация на Народното събрание.
"Всъщност цената на едро на горивото в България е може би една от най-високите в Европейския съюз. Тук се поставя въпросът - Защо?", подчерта Куюмджиев.
В ефира на Bulgaria ON AIR той обясни, че чрез законодателни промени от преди около десет години управляващите, които са на власт и сега, са въвели много строги правила за акцизните складове на едро. По този начин, преди това, бензиностанциите са имали много повече места, от които да се снабдят с гориво, а сега търговците на едро са много по-малко.
"Пазарът беше жив и конкурентен. С тези промени те го ограничиха до няколко фирми. Комисията за защита на конкуренцията винаги се фокусира върху цените на дребно. Създадена е, според мен умишлено, ситуация, при която цената на едро се определя от двама – трима човека", посочи бившият заместник-министър на енергетиката.
Димитър Иванов е на мнение, че цената на горивото на бензиностанциите или дори на петрола на световните пазари не е толкова важна, а “по-важното е колко литра можеш да заредиш със своите доходи”.
"Има глобализъм на цените, а има национализъм на заплатите. Така как се живее? Всички разбират за какво става дума", настоя той.
Двамата експерти са категорични, че предложението за премахването на биодобавките през зимата, за да паднат цените на горивата, ще даде незначителен резултат от само 1 - 2 стотинки.
Гледайте видео материала с цялата дискусия.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол


преди 7 години проблема не е в ниските заплати, ами че квото и да вземем Тиквата и неговата банда ги крадът! ... А най странното е че от моите колеги и хората около мен, никой не подкрепя протестите и всички се чудим аджеба как започват в работно време и що ни пречат да се приберем от работа ??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар