Министърът на транспорта Росен Желязков зарадва българските и румънските превозвачи с новината, че нито един от трите доклада по пакета "Мобилност" няма да влезе в пленарна зала на Европейския парламент. Това означава, че лошата вест, която преди това смрази протестиращите, се отлага, пише Dnes.bg
„Заедно с вашата категорична подкрепа и справедливи искания два от докладите по пакета "Макрон" за командироването на шофьорите и за почивките в кабината не са приети, а третият доклад - за връщането на камиона на всеки 4 седмици, беше утвърден от транспортната комисия. Но решението й противоречи на съвета на министрите. Към момента заради създалата се ситуация, която е безпрецедентна, трите доклада няма да влязат в пленарна зала“, обясни министърът.
Два от трите законопроекта, заложени в пакета „Мобилност“ не бяха приети от транспортната комисия. По този начин гласуването на пакетa няма как да влезе в пленарна зала на Европейския парламент, обясни пред Bloomberg TV Bulgaria Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.
Според Арабаджиев усилената работа на нашите евродепутати и министъра на транспорта Росен Желязков в последните дни e успяла да обърне резултата.
След промените пакет „Мобилност“ ще се разглежда евентуално вече от следващия Европейски парламент, добави още Арабаджиев.
Той призова за много активна роля на правителство и евродепутати, които още от самото начало на промените да се борят за българския национален интерес.
Според евродепутата Петър Курумбашев положението с Европейския съюз е "Сит на гладен не вярва".
"Няма да приемем и да допуснем огромни сектори от българската икономика да бъдат откъснати", заяви и лидерът на ПЕС Сергей Станишев, цитиран от "24 часа".
Евродепутатът от ГЕРБ Андрей Новаков приветства множеството с думите: "Вие извоювахте тази победа, вие ни помогнахте".
По-рано днес беше съобщено, че комисията по транспорт в Европейския парламент не е приела важните за България искания, свързани с международните превози, тя отхвърлила поискания от България компромисен вариант по пакета "Мобилност".
Гласуването стана на фона на протест на българските превозвачи в Брюксел срещу плана "Макрон". Според бранша приемането им въвежда двойни стандарти, които застрашават транспортния бизнес у нас. Стотици протестиращи се събраха в центъра на белгийската столица, за да изкажат недоволството си. В протеста се включиха и колеги на българските превозвачи от Румъния и Полша.
Опитът от страна на ЕК и група държави членки да прокарат явно протекционистки мерки постига единствено разделение. Този опит беше напът да постави началото на края на Европейския съюз, но не успя, посочва се в обща позиция на българските представители в Европейския парламент след проведеното гласуване в Комисията по транспорт и туризъм по Пакет „Мобилност“.
Ние не допуснахме Комисията по транспорт да приеме цялостно решение по Пакета „Мобилност“. За нас е недопустимо при положение, че са отхвърлени две от трите предложения, този въпрос да се поставя на разглеждане в пленарна зала. Очакваме всички институции в България да продължат своите усилия в подкрепа в тази битка за отстояване на нашите национални интереси, пише в позицията.
„Едининят пазар трябва да остане отворен, но без социален дъмпинг в ЕС“ – така защити законодателните промени, станали известни като Пакета „Макрон“, германският евродепутат Исмаил Ертуг.
Той посочи пред БНР, че източноевропейските компании работят за три пъти по-ниско заплащане спрямо западните.
„Трябва да се борите за правата на вашите водачи, а не да ограничавате заплащането за вашите фирми. Трябва да направим нещата по-справедливи и вашите шофьори да имат по-достоен живот. Недостигът на шофьори се дължи на лошите условия“, смята той.
Той защити предложението за връщане на камионите на четири седмици в страната на регистрация и нощувки извън кабината.
„Дневната почивка трябва да е в кабината, но не и редовната от 45 ч. заради липсата на медицинско оборудване и условията за водачите. Има червени линии, когато хората трябва да почиват, те трябва да излязат от работното място, което важи и за останалите страни по света“, каза евродепутатът, но призна, че ще има и затруднения, ако шофьорът трябва да остави камиона и да пътува 50 км до най-близкия хотел.
*Новината е допълнена в 16:55 ч.


Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода днес в събота
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Империята на китайските пристанища, част 1
Империята на китайските пристанища, част 3
Fitch понижи перспективата за Унгария до „негативна“ заради предизборния бюджет
Новата стратегия за сигурност на Тръмп атакува съюзниците, а не враговете на САЩ
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
БСП включи задна скорост, остава в управлението
Земетресение разлюля Румъния тази сутрин
преди 6 години няма кво да допълня освен псувни :) иначе това говорене е меко казано малoyмно ... айде като са такива ербапи да пуснат един референдум за екзит и катo се приеме (поне според думите на всякви руски ***-***, въпреки че мен ме съмнява) и емигрират и последните чиваи хора и като им спрат фондовете да видим от къде ще краде тиквата и компания... е тираджите ще си останат отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години По-забавното е че шофьорите пак ще спят в кабините хахахаха, *** :)А "бизнесът" ще го духа, точно критичната за него промяна влезе в сила. Но какви силни думи, разпадане на ЕС хахахаха, не е истина какви *** харчат парите ни в Брюксел! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години брее и това осиранье успяхте да извадите политически дивиденти ... и да се докарате като че ли сте си свършили работата. отговор Сигнализирай за неуместен коментар