Партиите са похарчили 3,3 млн. лв. за медийни кампании. Това става ясно от доклад на Института за развитие на публичната сред
Наблюдението обхваща официалните страници на 44 национални и регионални медии – 11 телевизии, 3 радиостанции, 16 вестника и 14 информационни сайтове и агенции (които може да видите тук). Данните са актуални към 27 май 2019 г
Въпреки че не успяха да получат най-много мандати в Европейския парламент, според публикуваните договори най-много средства за отразяването на предизборната кампания са вложили от КП “БСП за България” – 681 896 лв. (без ДДС). Все пак най-неуспешна медийна кампания от гледна точка на изборния резултат са имали от КП “Воля – българските родолюбци” – изразходвали 597 180 лв. (без ДДС). ПП ГЕРБ е на трето място с 494 502 лв. (без ДДС). Тук не можем да отчетем стойността и медийния ефект на обиколките на министър-председателя, предавани “на живо” във социалната медия Facebook, уточняват от института.
От публикуваните по време на кампанията договори става ясно, че най-много средства са привлечени от bTV – 712 106 лв. (без ДДС), NOVA – 627 675 лв. (без ДДС) и БНТ – 289 139 лв. (без ДДС).
От печатните медии в. Труд е най-предпочитан за реклама и е привлякъл 108 112 лв. (без ДДС), следван от в. 24 часа – 97 144 лв. (без ДДС). Значителна е разликата между двата вестника и в. Сега, който се нарежда на трето място по приходи от политическа реклама с 39 083 лв. (без ДДС).
С разпределените по медии средства, както и кандидатите, които са ги предпочели, може да се запознаете от графиката по-долу. Тя е интерактивна – когато изберете медия и натиснете с мишката върху нея, ще може да се запознаете от кои участници са привлечени средствата по време на кампанията.
Според изискванията на Изборния кодекс медиите, които отразяват предизборната кампания на кандидатите, следва да публикуват сключените с тях договори в тридневен срок след подписването им и да ги премахнат не по-рано от обявяване на резултатите от изборите.
„Тук е мястото да посочим, че мониторингът ни показва, че част от медиите вече започнаха да премахват договорите, макар към този момент от Централната избирателна комисия все още да не са обявили окончателните резултати от изборите. Медиите, които изцяло са заличили информация за сключените с политическите субекти договори в нарушение на изискванията на Изборния кодекс, са телевизия СКАТ и BGnes. От в. Стандарт пък са успели да заличат само половината от договорите си“, уточняват от Института.


НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони
АПС с очакване вотът на недоверие да е успешен
Украйна потвърди: Неизвестни дронове са преследвали самолета на Зеленски
Ванс: САЩ се надява на "добри новини“ за уреждането на конфликта в Украйна
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора