Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) остави без уважение жалбите на четиримата неуспели кандидати за концесията на летище София.
През юли за концесионер на столичния аеропорт беше определен консорциумът “Соф кънект“, в който участват фондът Meridiam, австрийската строителна компания Strabag и операторът на летище Мюнхен. Решението на транспортното министерство беше изненадващо, тъй като предложеното от консорциума концесионно възнаграждение от 24,54 млн. лв. беше трето по размер. Техническата оферта обаче получи максимален брой точки.
На второ място остана френско-турският консорциум между Еърпорт Де Пари и TAB Хавалиманлъръ Холдинг, а на трето място беше класирана Фрапорт България, която е концесионер на летищата във Варна и Бургас. Четвърти остана британско-китайският консорциум „Витоша“ между летищния оператор Манчестър Еърпорт груп и британското подразделение на китайската Бейджин Кънстракшън Ейнджиниринг груп. На последно място остана консорциум СББ София Еърпорт Джей Ви с участието на Копенхаген Еърпортс и швейцарското дружество СББ Зауервайн & Шефер Бау АГ.
И четиримата кандидати обжалваха избора пред КЗК, но според антимонополния орган претенциите им към работата на комисията в транспортното министерство, която е оценявала проектите, са неоснователни. Решението на КЗК може да бъде обжалвано пред Върховния административен съд в 14-дневен срок.
В началото на октомври говорителят на „Соф кънект“ Щефан Верман каза в интервю за Investor.bg, че в офертата си за летище София консорциумът е опитал да постигне баланс между капиталовите разходи, летищните такси, броя на пътниците и процента от приходите, който може да предостави на държавата. „Затова например не искахме да залагаме огромни инвестиции, защото това щеше да доведе до по-високи летищни такси, а съответно и до повишаване на цените на самолетните билети за хората. Добрият баланс между тези четири елемента е от основно значение за постигането на добър растеж и добро развитие на летището“, каза той.
Стратегията на консорциума за летище София трябва да бъде реализирана на четири етапа и включва изграждането на трети терминал, който трябва да е готов до 2030 г.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"
преди 5 години Прекрасно Много скоро ще разберете че това е правилно решение отговор Сигнализирай за неуместен коментар