Българските държавни железници (БДЖ) и Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) вече нямат задължения към държавата и трябва да се посветят ефективно на изпълнение на присъщите си дейности, съобщи пред журналисти в МС министърът на транспорта Росен Желязков, цитиран от БТА.
Той каза, че днес правителството е одобрило промени по бюджета на министерството на транспорта в частта финансирането на бюджетното салдо и разпореждане за увеличаване на капитала на "Холдинг БДЖ". Това са решения, с които задълженията на БДЖ към държавата се капитализират, което значи, че дружеството вече няма задължение към държавата, обясни министърът. "Това беше ангажимент, свързан с първоначалната вноска по концесионното плащане, държавата изтегля това плащане в момента, за да позволи на БДЖ да се преструктурира, както вече е заявено, т.е. БДЖ вече е "на нула", за да има възможността да направи своите структурни промени, за да оптимизира дейността си", допълни той.
С друго постановление на МС - за погасяване на задълженията на НКЖИ, държавата предоставя 208 млн. лева целево като капиталов трансфер за инвестиционни проекти на компанията. Те се одобряват по бюджета на министерството на транспорта, уточни министърът и посочи, че това означава, че НКЖИ няма да плаща повече задължения към държавата, а средствата, които ще се спестят от вноските по дълга, ще се насочат към железопътната инфраструктура. Този дълг е бил предоставен на НКЖИ за съфинансиране на проектите по оперативната програма "Транспорт и транспортна инфраструктура", допълни министърът.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
преди 5 години Няма страшно догодина още 100 милиона вътре :) Ясна е работата .... Жалко,че Костов не успя да го шитне за 1 лев.... Досега поне милярд щеше да има спестен.... а железниците можеше и да изглеждат като немските. отговор Сигнализирай за неуместен коментар