„БДЖ - Пътнически превози" ЕООД и „БДЖ - Товарни превози" ЕООД ще станат еднолични акционерни дружества. Това съобщи на своя сайт „Холдинг Български държавни железници" ЕАД. Решението е взето от съвета на директорите на държавния холдинг и е съгласувано с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията. То е в съответствие с новия Закон за публичните предприятия, който урежда начина за определяне на държавната политика в областта на публичните предприятия. С него се въвеждат стандарти за добро корпоративно управление, прозрачност в дейността и органите за управление на тези фирми.
През последните години двете дружества са оформили до голяма степен своя оперативен модел на работа, но за съжаление изпълнението на основните задачи не е на необходимото ниво, ключовите финансови и обемни показатели бележат спад, като е налице силна необходимост от преразглеждане на организационните структури и основните бизнес процеси, коментират от „Холдинг БДЖ“.
Целта на промяната е в бъдеще да се ползват модерни управленски методи, като се намали административно-бюрократичната тежест. Така ще се постигнат по-добри резултати в основната дейност на железопътния превоз и двете дружества ще отговорят на предизвикателствата в съвременните условия, смятат в холдинга.
От БДЖ искат да се формират силни мениджърски екипи, вместо един управител, които да поемат всички оперативни дейности под новата форма на корпоративно управление (ЕАД). Управлението ще е съчетанос по-големи отговорности и с разпределение на сфери на отговорности в зависимост от експертизата на отделните членове, които са длъжни да притежават разнообразна квалификация и професионален опит.
Управлението в периода на преобразуване на двете дружества ще се прави от екип до трима души, който ще бъде основата на бъдещия съвет на директорите. Той трябва да подготви и бюджетите за 2020 г., които ще се изпълняват от новите бордове на директорите, посочват от „Холдинг БДЖ“.
Тъй като сегашните управители – инж. Христо Иванов и инж. Любомир Илиев не желаят да участват в новия управленски формат, управлението в началото ще се извършва съвместно от управител и прокурист, както и със съдействието на доказани експерти в железопътния транспорт, с опит в управлението на частни и държавни компании.
Преобразуването на „БДЖ - Пътнически превози" и „БДЖ - Товарни превози" в ЕАД се очаква да приключи до края на януари, а окончателното привеждане на дружествата към изискванията на Закона за публичните предприятия – до края на месец септември 2020 г.
През този едногодишен период "Холдинг БДЖ" ЕАД ще определя стратегията за развитието, контрола върху изпълнението на бюджетите, разпореждането с активи, принципното одобрение на обществени поръчки, изчистването на наследените дългови взаимоотношения със собственика. В БДЖ са сигурни, че след преструктурирането дружествата ще са готови за самостоятелно управление в рамките на съвременните пазарни условия.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
Провежда се спасителна операция край Ахтопол заради кораба Kairos
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"