Важно е инвестициите в БДЖ да бъдат част от програма за развитие, която да следва определени цели за подобряване на ефективността на работата в железопътния транспорт. Трябва да се инвестира и в локомотиви, да се ускорят ремонтите и модернизацията на железопътната инфраструктура, за да може да жп транспортът да бъде конкурентоспособен. Това е мнението на Петър Мутафчиев, бивш транспортен министър, изказано в Bloomberg TV Bulgaria.
Той посочи, че сред шестте условия, които бяха поставени на България за влизане в еврозоната, е, че страната трябва да приеме изискванията на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за управление на фирмите с държавна собственост".
Според него е много важно този, който притежава капитала, да знае какво иска при управлението на неговото предприятие. "Няма значение дали това е държавата или частна компания.При спазването на тези условия може да се постигнат добри резултати", смята Мутафчиев.
Той засегна въпроса за възнагражденията на мениджмънта, като заяви, че те задължително трябва да са свързани с резултатите, които ще изпълнят.
Мутафчиев коментира, че обновяването предвижда изграждането на влакови композиции, които ще бъдат на по-високо ниво. "Но това няма да реши проблемите с подвижния състав, смята той. – Важно е да се поддържат добре сегашните мотрисни влакове. Има 50 електрически и дизелови влака. Това са влакове, които се използват за крайградските зони. Те са много икономични, а услугата е комфортна."
По думите му БДЖ трябва да възстанови своя кредитен рейтинг.
"До 2009 г. БДЖ получаваше финансиране от институции извън България без държавна гаранция. Това означаваше добър кредитен рейтинг", посни Петър Мутафчиев.
Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Warner Bros. започва преговори за сключване на ексклузивна сделка с Netflix
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Черната златка унищожава овощните градини в България
Кметът на Враца ще съди протестиращи за издевателство над семейството му
Задържаха над 17 килограма марихуана в Любимец
Напрежение в НС: Белобрадова даде за подпис оставката на Желязков
След 50 години партньорство Ferrari и PMI отварят нова глава
преди 6 години Инвестирайте в локомотиви, с които да превозвате продукцията от оръжейните заводи, а после печалбите по нечии джобове. Инвестирайте в некачествени магистрали, в далавери, кражби и продажби, после не се чудете, защо опашките на Терминал 2 са големи. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 6 години Празни приказки са това, БДЖ е безнадеждно корумпирана и демотивирана за развитие държавна компания. Източва бюджета от десетки години, само приватизация може да и помогне. отговор Сигнализирай за неуместен коментар